Moodle-bruger søges - Betalt hjælp

Moodle-bruger søges - Betalt hjælp

ved Erik Gravgaard -
Antal besvarelser: 7
Jeg søger en erfaren Moodle-bruger, til at hjælpe mig med at bruge Moodle.

Moodle er jo på mange punkter nemt og ligetil, men med de mange muligheder og valg der er i Moodle, er jeg sikker på at jeg vil spare mig selv for mange timers "roden rundt", hvis jeg fik hjælp af en bruger, som kender Moodle bedre end jeg.

Jeg ville foretrække, hvis jeg kunne finde en person, som bor i Hovedstadsområdet, da jeg forestiller mig at det vil være hensigtsmæssigt at sidde sammen og se på sagerne.

Jeg tilbyder naturligvis at honorere indsatsen.

Ring gerne på 22 11 90 70 - eller send en email til erikgrav@gmail.com

I svar til Erik Gravgaard

Ang: Moodle for novicer

ved Bente Olsen -
Hej Erik og andre novicer

Jeg er netop stødt på en anbefaling af Moodle for Teaching 7-14 Year Olds - Beginner's Guide, som ser du til at være et godt udgangspunkt når man skal i gang med Moodle. Youtube er også et godt sted at hente hjælp, bla. findes en række gode videoer om Moodle af Mary Cooch, bogens forfatter.

Mvh. Bente

Moodle.org har i øvrigt en liste med bøger om Moodle
I svar til Bente Olsen

Ang: Moodle for novicer

ved Jens Gammelgaard -
Billede af Translators
Hej Erik med flere...

Det er gode forslag...

Som supplement kan følgende også være givende til at komme igang:

http://www.moodletutorials.org/


Mvh

Jens
I svar til Erik Gravgaard

Ang: Moodle-bruger søges - Betalt hjælp

ved carsten gianelli -

Hej Erik og eventuelle andre novicer i hovedstadsområdet,

Er selv novice, da jeg startede med at installere moodle på en HP server for ca. 1 år siden. Har så haft travlt med studie og arbejde.

Arbejdet med Moodle er, som Erik skriver, på mange punkter nemt og ligetil.

Som novice og måske især hvis man ikke kan lægge fuld tid i Moodle, er der praktiske spørgsmål af administrativ art som har indvirken på drift, f.eks.:

  • Skal klip ligge på vimeo eller på egen server?
  • Hvilket videoformat skal vælges?

Hertil komme så de didaktiske overvejelser og det at sammensætte et kursus (rum for nogle) med tilhørende generering af relevant og originalt materiale. Min erfaring er at det tager lang tid f.eks. at få tilladelser til videooptagelser på virksomheder.

Erik, jeg kunne godt tænke mig at dele en ekspert med dig eller eventuelt medvirke til at etablere en hands-on selvhjælps-studiegruppe i hovedstadsområdet. Det kan udmærket startes under private former og evt. derefter finde plads under folkeoplysningsloven (med deraf følgende lokaler og delfinanciering).

Det er dog ikke det primære - det primære er at  det er hands-on og mund til øre i stedet for fora og litteratur.

Jeg bor i Bagsværd og kan kontaktes på  20112995 eller carsten@gianelli2.dk


I svar til carsten gianelli

Ang: Moodle-bruger søges - Betalt hjælp

ved Bente Olsen -

Hej Carsten

Jeg skal gerne give dig en indføring i Moodle. Jeg ved ikke om Erik moodler mere eller om han rigtig kom i gang, det er ved at være længe siden at han startede denne tråd.

Vi kan evt. snakke sammen i morgen eller på mandag, hvad siger du til det? Jeg befinder mig i Roskilde.

Moodle-hilsen

Bente