geschiedenis berichten wissen

geschiedenis berichten wissen

door els gonthier -
Aantal antwoorden: 9

Hallo ,

Wij zijn moodle aan het opstarten op onze school . Het ziet er al goed uit ( en we zijn ondertussen al moodle - verslaafden ) maar we ergeren ons blauw aan het feit dat we de geschiedenis van berichten niet kunnen wissen . We hebben al hopeloos gezocht maar we vinden het niet !

Weet iemand de oplossing ? Alavst bedankt!

Els

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op els gonthier

Re: geschiedenis berichten wissen

door els gonthier -

hallo ,

Verduidelijking bij onze vraag van geschiedenis berichten ....

Als je een bericht wil sturen naar een deelnemer krijg je een pop-up met naam en de mogelijkheden : verwijder contactpersoon , blokker contactpersoon en geschiedenis van de berichten .Als je op geschiedenis klikt krijg je al je berichten met die bepaalde contactpersoon achter elkaar . Omdat dit een vrij lange lijst wordt , die zinloos is , zouden we die lijst graag leeg maken . Maar we vinden het nog steeds niet...

mvg,

Els

 

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op els gonthier

Re: geschiedenis berichten wissen

door Helen Foster -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers
Beste Els,

Je kan niet de geschiedenis van berichten wissen in Moodle behalve als in de database (message_read table). Het is gemakkelijk om te doen met MySQL Admin.



PS Ik ben Nederlands aan het leren. Als ik een taalfout maak, verbeter mij dan a.u.b.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Helen Foster

Re: geschiedenis berichten wissen

door Ger Tielemans -

Je kan niet de geschiedenis van berichten wissen in Moodle behalve dan in de database.
Je kan de geschiedenis van berichten niet wissen in Moodle behalve dan in de database.

Helen, is er in het berichtenvenster geen knop te maken waarmee de gebruiker zijn eigen berichten wist in die tabel?

delete * from message_read where $USER->id === useridto .. of zo?


mmm.... toch niet zo simpel... er zijn drie tabellen:

message
message_contacts
message_read

in 1 en 3 zitten allebei berichten met in allebei useridto en useridfrom..

en in 2 worden gebruikers aan bericht-id's gekoppeld...??
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op els gonthier

Re: geschiedenis berichten wissen

door Richard van Iwaarden -

Het zou wel mooi zijn als die optie in Moodle komt. Wij draaien inmiddels sinds 2006 en de geschiedenis van die duizenden onzin-chat berichten is niet te wissen via Moodle.

Je kunt het versturen van berichten natuurlijk wel uit zetten.

Ik zou liever hebben dat de berichten-optie omgezet werd naar een volledig webbased Emailsysteem in Moodle.

Ik weet dat er verschillende modules zijn die dit kunnen, maar ik zou het wel graag in Moodle zelf willen zien.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Richard van Iwaarden

Re: geschiedenis berichten wissen

door Helen Foster -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers
Richard, als je een optie in Moodle wil hebben, kan je voor MDL-18749 stemmen. (Je moet een Moodle Tracker account maken om te stemmen.)
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Helen Foster

Re: geschiedenis berichten wissen

door Bas van Kollenburg -

Is er al nieuws over de verwijder optie van berichten?

gr  Bas

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Bas van Kollenburg

Re: geschiedenis berichten wissen

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers

Alle nieuws erover kun je lezen op MDL-18749 (niets dus).

Stem er voor om het probleem wat in het licht te brengen ...

Gemiddelde van de beoordelingen: Nuttig (1)