Moodle in iframe

Moodle in iframe

door Jan Wessels -
Aantal antwoorden: 4
Het is me gelukt om Moodle in een iframe te laten zien, zodat het in een nieuwe website kan worden geïntegreerd. Maar klik ik op links van de navigatie van Moodle dan opent Moodle de pagina in een nieuwe pagina en gaat de gebruiker uit het iframe/website.

Kan ik Moodle zo aanpassen dat alle navigatie acties zich binnen het iframe blijven afspelen?
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Jan Wessels

Re: Moodle in iframe

door Hans de Zwart -
Hoi Jan,

Misschien als je veel moeite doet, dat dit je dan gaat lukken. Wat meestal echter een meer vruchtbare oplossing is, is dat je Moodle een theme meegeeft die lijkt op je normale website (inclusief de navigatie van de normale website). Is dat misschien een optie?

Vr. groet,

Hans
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Hans de Zwart

Re: Moodle in iframe

door Richard van Iwaarden -

Hallo Jan,

Ik moet het met Hans de Zwart eens zijn: Moodle in een Iframe lijkt me een erg slecht idee. Je krijgt ook nog problemen met cookies en beveiliging als je niet uitkijkt.

Je bent toevallig niet met DotNetNuke (Magister!) aan de gang?

Je zult ook gaan merken dat IE8 een hogere beveiliging heeft dan de overige browsers wanneer het aankomt op het accepteren van cookies uit een Iframe. Ik ben hier zelf ook al tegenaan gelopen, je hebt dan een P3P policy nodig op je server. (even Googlen)

Google Chrome en Firefox accepteren standaard secure cookies uit een Iframe, maar IE8 niet. Daar is een hele goede reden voor... denk bv. aan die nepwebsites waarop je gaat internetbankieren. Die laden ook een secure Iframe.

Wij hebben onze Moodle qua uiterlijk laten aanpassen aan onze huisstijl.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Richard van Iwaarden

Re: Moodle in iframe

door Jan Wessels -
Beste Richard,

Dan lijkt het me zeker geen goed idee om voor deze oplossing te gaan kiezen.
Hartelijk dank voor je hulp!

Mvg,
Jan
Gemiddelde van de beoordelingen:  -