Moodle 2.0

Moodle 2.0

door Marcel Ziemerink -
Aantal antwoorden: 1
Beste Moodle collega’s

Ik ben begonnen aan een groot project op Schiphol, daar ga ik een kennisomgeving opzetten op basis van Moodle. Nu wil ik dit doen op Moodle 2.0. Hoe stabiel is Moodle 2.0, dit kennis centrum zal niet eerder in productie gaan dan het einde van het jaar. Is Moodle 2.0 stabiel genoeg om er een pilot mee te draaien? De voornaamste functionaliteiten waar ik gebruik van zal maken zijn:

  • Wiki
  • Databank
  • Forums
  • Blog
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Marcel Ziemerink

Re: Moodle 2.0

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers
Moodle 2.0 bestaat op dit moment nog niet: er is nog geen beta van, geen release candidate en de ontwikkelingsversie is nog op vele plaatsen stuk. Waar die stuk is varieert dagelijks naargelang waaraan men aan het werken is.
Vorige week bijvoorbeeld was die zo stuk, dat Martin D een maanden oude versie gebruikt heeft om een demo te kunnen geven.

Als je geïnteresseerd bent om er aan mee te werken als ontwikkelaar, patches schrijven en dergelijke, dan kun je het installeren, als gebruiker kun je er niets mee doen.

Het plan voor een release (of minstens een release candidate) is begin schooljaar noordelijk halfrond, maar persoonlijk denk ik dat het eerder begin schooljaar zuidelijk halfrond...
Gemiddelde van de beoordelingen:  -