lesmateriaal van uitgevers in Moodle via scorm

lesmateriaal van uitgevers in Moodle via scorm

door Guido van der Waals -
Aantal antwoorden: 6

Vanaf schooljaar 2009/2010 is het mogelijk om het digitale lesmateriaal van o.a. Noordhoff Uitgevers in Moodle te importeren.

De import gaat via scorm.

Op scholengemeenschap De Amerfoortse Berg maken we gebruik van Moderne wiskunde. Na downloaden en installatie van al het digitale materiaal heb ik nog niet alles naar tevredenheid werkend. Onder andere het opslaan van de resultaten blijft achterwege.

Wie heeft ook al gebruik gemaakt van deze importmogelijkheid en heeft soortgelijke of betere ervaringen.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Guido van der Waals

Re: lesmateriaal van uitgevers in Moodle via scorm

door Peter-Anne Wissema -
Ik heb gisteren net SCORMs van Malmberg binnengekregen (rekenblokken).
Scores bijhouden is ook niet fantastisch. Wat meer is, is dat hun scormbeeldframe behoorlijk klein is, ook als ik het frame vergroot. Daar moet ik nog even een oplossing voor zien te bedenken.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Guido van der Waals

Re: lesmateriaal van uitgevers in Moodle via scorm

door Jan Lange, de. -
Hoi Guido,

Ook wij werken voor het vak wiskunde met scorm (weet nu welke). Waren erg veel problemen. Onder andere het opslaan van resultaten. De knop/tekst afsluiten in Moodle bleek niet goed te werken. Deze staat rechts bovenin.
Een afsluitknop in de Scorm schrijft de resultaten nu wel goed weg.

Gr./J.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Jan Lange, de.

Re: lesmateriaal van uitgevers in Moodle via scorm

door Guido van der Waals -

Beste Jan,

"De knop/tekst aflsuiten in Moodle.."

Een scormpakketje moet altijd "intern" afgelsloten worden. Dit gebeurt bij Noordhoff door op de stop-knop te drukken. Echter bij juist afsluiten worden de gegevens niet bewaard.

Om uit te kunnen zoeken waar dit probleem zit, heb ik in de bijlage onze instellingen staan. Is de gekozen instelling wel handig?

Voor de eerlijkheid moet ik wel melden dat wij met veel plezier gebruik maken van de aanpassing van Christian: http://moodle.org/mod/forum/discuss.php?d=133519

Bijlage instellingen_scorm_mowi.jpg
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Guido van der Waals

Re: lesmateriaal van uitgevers in Moodle via scorm

door Richard van Iwaarden -

Oproep tot samenwerking!

Ook ik ben de methodes van Wolters Noordhoff aan het klaarzetten. Ik ben nu bezig met Nieuw Nederlands. Ik vind het erg veel werk!

Het zijn bakken met scormpakketjes die ik in een cursus zet. Zie bijlage.

Doe jullie dit ook zo, of anders?

Ik zou graag met jullie afspreken dat we exportjes van zo'n cursus beschikbaar maken. Op die manier kunnen we van elkaars werk profiteren. Als ik Nieuw Nederlands klaar heb zal ik het hier als download beschikbaar stellen. Let wel dat ik voorlopig alleen VMBO heb toegevoegd.

Bijlage nieuwnederlands.jpg
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Richard van Iwaarden

Re: lesmateriaal van uitgevers in Moodle via scorm

door Guido van der Waals -

Hallo Richard,

Het lijkt erop dat jij alle scormpakketjes van een methode in één cursus wilt stoppen.

Onze werkwijze is geheel anders. Alle scormpakketjes van alle boeken van wiskunde van de onderbouw en bovenbouw staan centraal in het docentennetwerk.
Per boek/cursus moet één docent zorgen voor de plaatsing van de scormpakketjes.
Ook om die reden hebben we een cursusinstelling met onderwerpblokken.
Per blok worden dan de relevante bron/activiteiten geplaatst (zie afbeelding)
Op die manier kunnen wij dus niet samenwerken.

Is mijn veronderstelling juist?

Bijlage prtsc_dab_wa4havo.jpg
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Guido van der Waals

Re: lesmateriaal van uitgevers in Moodle via scorm

door Richard van Iwaarden -

Het lijkt er inderdaad op dat de werkwijze heel anders is... ik ga toch even mijn oproep in een nieuwe topic plaatsen, want ook mijn methode kan werken voor anderen (ook voor jou) als je een repository-cursus aanmaakt.

Bedankt voor het screenshot!

Gemiddelde van de beoordelingen:  -