VideoVista installationsproblem, annan lösning att använda ej nedladdningsbar film?

VideoVista installationsproblem, annan lösning att använda ej nedladdningsbar film?

av Nicklas Bengtsson -
Antal svar: 2
Laddade ner Moodle förra veckan och har satt mig ner med en server för att testa.
Jag är ingen dator expert eller ens duktig på datorer så jag är stolt över att ha lyckats så pass långt. Nu skulle jag dock installera VideoVista för att kunna visa föreläsningsfilmer. Dessa vill jag inte ha nerladdningsbara och helst streamade.

När jag har laddat in videovistas filer i mod katalogen och går in på notifications eller den översatta administration så kommer fyra stycken fel upp som lyder

"install_from_xmldb_file(/home/naudiz/public_html/moodle/mod/videovista4/db/install.xml) % line 390, file: adminlib.php

(mysql): ALTER TABLE mdl_videovista COMMENT='Defines for videovista' "

Vad kan jag göra åt detta?
Finns det något annat sätt jag kan lösa streamade filmer eller ordna ett skydd mot att filmer laddas ner. Har den vanliga FLVplayer men förstår inte hur streamingen ska fungera med den.
Som svar till Nicklas Bengtsson

Sv: VideoVista installationsproblem, annan lösning att använda ej nedladdningsbar film?

av fredrik håkansson -
försökte googla lite också och hittade typ denna sida som hade samma script osv Golvläggning. lycka till