Quaderns virtuals i Moodle

Quaderns virtuals i Moodle

per Lourdes Marimon Garcia -
Nombre de respostes: 2
Bon dia!

L'any passat vaig fer un curs de Quaderns Virtuals i em va agradar molt; el problema va ser quan vaig haver d'introduir-lo a la plataforma Moodle. Per això ara m'he apuntat a un curs per aprendre'n.

El cas és que ja he passat un QV als meus alumnes 4t. d'ESO via Moodle i m'he trobat amb els següents problemes:

- Moltes dificulats perquè els alumnes s'inscriguessin a Moodle. (espero que amb una sola vegada n'hi hagi prou i no es repeteixin tants problemes. Sort del professor de tecnologia que ha col·laborat moltíssim, sinó no ens n'haguérem sortit)

- L'alumnat té problemes en intentar fer el QV amb els seus ordinadors: a uns no se'ls carrega un àudio, altres els falla un vídeo, els que no una pregunta no els funciona,...

- Els que els funciona, em trobo que una resposta oberta (n'hi ha algunes amb una sola paraula a escriure i molt concreta) si es deixen un accent, fan una majúscula de més,... els la qualifica com a malament.
També hi ha preguntes que a alguns els dóna com a incorrectes i a altres com a correctes amb les mateixes respostes.

- Total que jo he de mirar-me tot el que fan els alumnes i revisar-ho amb una despesa de temps inimaginable a l'hora de descarregar 6 pàgines per cadascun (55 alumnes) i espera les corresponents càrregues de correcció i guarda.

Com a positiu diré que als alumnes i a les alumnes, que han aconseguit resoldre tots els entrebancs els ha agradat el sistema, malgrat que hi solen deedicar una mitjana de 2 hores 15´. Com a recompensa els estalvia l'examen del tema tractat.

Li veig futur. Però ara mateix cal resoldre molts handicaps.

Lourdes Marimon

En resposta a Lourdes Marimon Garcia

Re: Quaderns virtuals i Moodle

per Joan Queralt -
Imatge Traductors
La majoria dels problemes que reportes són aliens a Moodle:
  • per evitar els problemes amb la inscripció a moodle potser és preferible que l'administrador faci una càrrega per CSV.
  • els problemes dels QV als diferents ordinadors (so, imatge,...) es deuen a la diferent configuració de les màquines.
  • la major o menor exigència en la resposta es deu a la configuració del propi QV. Suposo que per un professor de llengua ha de ser important el fet de posar o no els accents i això penalitza les respostes no exactes.
  • si vols estalviar temps en la correcció, prepara un qüestionari de moodle que és molt configurable i permet moltes adaptacions a diferents situacions.
  • si tens més preguntes o suggeriments sobre eles QV val més que t'adrecis directament a la pàgina de suport del projecte.
En resposta a Joan Queralt

Re: Quaderns virtuals i Moodle

per Sara Arjona Téllez -
Holooo Lourdes!

Responc respecte als dubtes relacionats amb Quaderns Virtuals. En principi, tal i com et comenta el Joan, els problemes que expliques estan relacionats amb el programari que tenen instal·lats els ordinadors dels teus alumnes. Per tal de garantir que tot funcionarà correctament és recomanable revisar els requeriments que apareixen especificats a aquesta pàgina web del portal de Quaderns Virtuals.

Si trobes algun altre problema o tens qualsevol dubte relacionat amb Quaderns Virtuals és millor que ens el facis arribar a la pàgina de suport que et comentava el Joan.

Per cert, m'ha fet molta il·lusió veure que continues engrescada amb els Quaderns i que, a sobre, també t'has aficionat al Moodle!! Què bé!! Espero que ens facis arribar tots els problemes/dubtes que trobis per poder millorar de mica en mica l'eina (ja que és molt més senzilla d'utilitzar que els qüestionaris de Moodle, jejeje Llengua fora ).

Bezos, abrasos i espero que fins aviat!
Sara