backup terugzetten

backup terugzetten

door Suzanne luken -
Aantal antwoorden: 6
Een collega wil graag een aantal backups van een cursus in een nieuwe omgeving terugzetten. Dit lukt bij alle cursussen, op een na.
We krijgen daarbij de melding "Course ID was incorrect (can't find it)"
Kan iemand mij vertellen waar deze melding vandaan komt en hoe ik die kan verhelpen?
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Suzanne luken

Re: backup terugzetten

door Ger Tielemans -
Zou het kunnen dat iemand in die cursus in de korte naam accenten heeft gebruikt? Vak Frans?
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Ger Tielemans

Re: backup terugzetten

door Suzanne luken -
Nee, de korte naam is EN3. Zou het misschien een probleem kunnen geven dat de backupcursus een andere ID heeft?
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Suzanne luken

Re: backup terugzetten

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers
"in een nieuwe omgeving": is de Moodle versie van de backup dezelfde als die van de nieuwe omgeving?
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: backup terugzetten

door Ger Tielemans -
..of bevat de oude cursus extra modules of toetsvraag-typen die in de nieuwe moodle (nog) niet zijn toegevoegd? ..of extra rollen.. die probeert backup ook te importeren..


Maar als het echt maar om een cursus gaat, zou ik niet mijn hele moodle verbouwen voor die ene cursus.
  • Open twee verschillende webbrowsers (bv IE en FF)
  • Start in de ene een copie van de oude server met de oude planner
  • open in de tweede browser een nieuwe cursus
  • leef je uit met knippen en plakken van de een naar de ander
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: backup terugzetten

door Suzanne luken -
De versies verschillen niets. Het is ook niet rampzalig om alles handmatig in te voeren. Het kost alleen wat meer tijd. Denk dat ik ondertussen toch die optie maar kies. In elk geval bedankt voor het meedenken
Gemiddelde van de beoordelingen:  -