Cursus-blok is veel te lang

Cursus-blok is veel te lang

door Pieter van der Hijden -
Aantal antwoorden: 4

Alle leraren willen graag in elkaars cursus kunnen kijken. Daarom heb ik de rol "Collega" aangemaakt die dat mogelijk maakt. Ik geef alle leraren deze rol, system wide en hidden.

Probleem: In  het courses block krijgen alle leraren een volledige lijst van alle cursussen te zien. Kan ik die beperken tot de cursussen waar ze`"echt" leraar zijn en de cursussen waar ze slechts "collega" zijn uit de lijst weglaten?

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Pieter van der Hijden

Re: Cursus-blok is veel te lang

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers
Ik heb hetzelfde probleem. Ook de my Moodlepagina wordt onwaarschijnlijk lang. Bovendien zijn al die collega's te zien als verborgen leerling in de deelnemerslijst.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Cursus-blok is veel te lang

door Ger Tielemans -
Het punt is dat in routine get_my_courses geen verfijnde filtering mogelijk is.Als je docenten in een categrory-tree in een deeltak (= bij ons op lokatie-niveau) docent maakt, heb je hetzelfde probleem.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Pieter van der Hijden

Re: Cursus-blok is veel te lang

door Helen Foster -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers
Misschien kan je in de cursusinstellingen gasten toelaten. (Niet voor jouw site, alleen voor elke cursus.) Dan kunnen alle leraren gemakkelijk in elkaars cursus kijken. Studenten kunnen ook kijken maar waarschijnlijk is dat niet interessant voor hen.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Helen Foster

Re: Cursus-blok is veel te lang

door Ger Tielemans -
Wij kiezen voor die oplossing van gastaccount (als onderdeel van ons ouderaccount), maar zetten dan wel extra dingen dicht, met name forum.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -