Blogproblem

Blogproblem

av Gunilla Brattberg -
Antal svar: 3

Hej!

Jag administrerar två moodlesiter och har råkat ut för något mycket mystiskt.

Tidigare hade jag en blog på min egen moodlesite. Den togs bort för flera år sedan. Nu har den dykt upp på den andra siter som jag har samma login till. Om man går in i en kurs och klickar på länken Deltagare i vänsterspalten och på fliken Bloggar så kommer min gamla blogg upp utan att jag är inskriven som deltagare och utan att jag gjort någon aktiv handling för att nå denna. Jag är dock inloggad som administratör. Hur i hela världen kan det komma sig?

Gunilla

Som svar till Gunilla Brattberg

Svar: Blogproblem

av Jeff Forssell -
I'm not in sweden at the moment and don't have a" ao oe so I'll write in english.

I'm just guessing but when one makes a backup of a course one can include user information. I found that when I wanted to make a copy of a course and i included a wiki but no user data the wiki was there, but without content. So i had to choose to include at least user content for the wiki.

I am guessing that you may have made a backup and restore to create a copy of a course and that some user info, including your blog, was included.


Som svar till Jeff Forssell

Svar: Blogproblem

av Gunilla Brattberg -

Hej Jeff!

Tack för ditt svar, men så är inte fallet. Den sida där jag hittade bloggen är helt ny. Där är ett par kursen inlagd från scratch och de är aldrig säkerhetskopierade. Så jag begriper inte hur det går till.

Gunilla

Som svar till Gunilla Brattberg

Svar: Blogproblem

av Tobias Wallenqvist -
Hej!

Har du kopplat ihop siterna med hjälp av xml peers funktionerna som finns i moodle, osäker men jag tror att siterna delar information då (användare, bloggar, resultat osv)

Tobias Wallenqvist
Kommunförbundet Jämtland