Moodle plugin voor wachtwoord ENTREE werkt

Moodle plugin voor wachtwoord ENTREE werkt

door Ger Tielemans -
Aantal antwoorden: 11
Als je hier bovenstaande link naar Teleblik aanklikt, moet je eerst je wachtwoord intikken voor je verder kunt, onhandig hoor.
Maar als je de nieuwe Moodle-plugin voor ENTREE installeert en je je school registreert, dan werkt deze link in jouw moodle wel meteen!!
www.webskoel.nl heeft deze plugin gemaakt in opdracht van Kennisnet/Entree.
 
Vanmorgen raakte ik in gesprek met een medewerker van Webskoel, die graag mee wilde kijken in onze ELO voor het debuggen. Doceneten en leerlingen werken door op onze ELO, maar als admin kon ik niet meer bij mijn admin-pagina's, en ik was eigenlijk wel ten einde raad!!
.
Terloops heeft hij niet allen de laatste bug opgelost in de ENTREE-module, maar ook mijn admin-pagina's weer toegankelijk gemaakt!! Dank, dank, dank, want zo simpel was het niet.. Maar wat een community die Moodle mensen!
.
Voor meer info over Entree, zie:
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Ger Tielemans

Re: Moodle plugin voor wachtwoord ENTREE werkt

door H Hak -

Super van Webskoel en natuurlijk ook dank aan Kennisnet voor de opdracht hiervoor.

Schitterend resultaat voor de Moodle ELO gebruikers en hopelijk werkt de koppeling met andere elo's inmiddels ook correct zodat we bij het arrangeren van lesmateriaal hiermee geen rekening hoeven te houden.

Werkt de plugin ook voor ED*IT producten, de nieuwe commerciële tak van Beeld en geluid?

Jammer is wel dat je in een testomgevening buiten de school geen leereenheden met Teleblikfilmpjes kunt afspelen/testen. Er is daarnaast ook geen mogelijkheid om een leereenheid met een Teleblik filmpje op een website als Html output weer te geven.
De inlogprocedure bij Telblik zelf werkt  belabberd omdat de history back knop in je browser hetzelfde inlogscherm van Teleblik geeft. Je bent dus weg uit je leereenheid als het filmpje aangeroepen wordt.

Ben wel benieuwd waarom je niet meer als admin in  kon loggen en gezien jouw forumbijdrage wat de oplossing daarvoor was.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op H Hak

Free beer

door Ger Tielemans -
Iedereen snapt dat ook voor gratis bier door iemand betaalt moet worden. (=productiekosten) Wat wel raar is twee keer betalen voor hetzelfde bier:
materiaal dat met subsidie van de overheid door uitgevers en instellingen is gemaakt, zou niet nogmaals verkocht mogen worden..
.
Teleblik is afgekocht/gesubsidieerd voor het Nederlandse onderwijs, in andere sectoren wordt voor ditzelfde materiaal wel betaald.
Hetzelfde materiaal ergens open neerzetten is dan niet erg slim.
.
In Engeland is veel BBC-materiaal alleen voor het Engelse onderwijs afgekocht, jammer voor ons.
.
Zelfde film zonder pagina-context
.
Hans, kan dat niet in een I-frame of zo worden aangeroepen?
.
Blokkeren van admin-pagina's was een lokaal probleem:
  1. module X zit update van andere modules in de weg
  2. module Y werd daardoor half geinstalleerd
  3. bij volgende update - entree - even module x opzij gezet, daardoor loopt update van module Y verder af.. en nu helemaal vast
  4. alle admin-pagina's die update checken lopen daarna vast
  5. opgelost door overal echoes in te bouwen en te kijken waar het vastloopt (Droste effect van bibliotheek-aanroepen)
  6. boosdoener (module Z) verwijderd EN uit de tabel mdl_modules gehaald
  7. daarna loopt alles weer als een zonnetje pfffffff.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Ger Tielemans

Re: Moodle plugin voor wachtwoord ENTREE werkt

door Richard van Iwaarden -

Ook wij zijn lekker bezig met Teleblik glimlach Bedankt Webskoel voor deze fantastische aanwinst! Ik zit al sinds 4 jaar met die digicodes te rommelen, eindelijk ben ik daarvan af.

Nu zag ik wel dat Entree nog meer diensten aanbiedt, maar volgens mij werkt dat niet vanuit Moodle.

Ik krijg een beetje de kriebels van 'Entree'... het is een Entree met een drempel tot de bovenste deurpost glimlach

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Richard van Iwaarden

Re: Moodle plugin voor wachtwoord ENTREE werkt

door Ger Tielemans -
Het Stedelijk wordt "lid" van diverse clubs achter entree, betaald of onbetaald.
Als iemand inlogt in onze schoolMoodle en doorlinkt naar een van die clubs, dan gaat de inlog dankzij entree automatisch. Geen gehannes meer met accounts op briefjes, heerlijk..
.
De plugin is gemaakt door het commerciële bedrijf Webskoel, betaald door Kennisnet onder de voorwaarde dat het produkt aan de community ter beschikking wordt gesteld. Op de Moodle-dag zou de plugin gepresenteerd kunnen worden, ware het niet dat commerciele bedrijven op die geweerd worden mixed
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Ger Tielemans

Re: Moodle plugin voor wachtwoord ENTREE werkt

door Hans de Zwart -
Hoi Ger,

Zelf ben ik natuurlijk ook benieuwd naar de Entree plugin!

Een kleine correctie op wat je hierboven schrijft: commerciële bedrijven worden natuurlijk niet geweerd op een Moodlemoot (27 mei 2009 in Amsterdam). Wel hebben we liever geen commerciële verhalen/presentaties.

Het programma is inmiddels rond, maar als Webskoel zich had aangemeld voor een presentatie van deze vrij beschikbare plugin, dan had dat natuurlijk gekund. Het was nog beter geweest als iemand van Kennisnet was komen presenteren.

Overigens denk ik dat er zelfs in het huidige programma ruimte is om de plugin (in één van de inloopsessies) te bekijken/demonstreren.

Jij hebt je volgens mij nog niet ingeschreven. Je komt toch wel?

Vr. groet,

Hans
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Hans de Zwart

Re: Moodle plugin voor wachtwoord ENTREE werkt

door Zuidhof Patrick -
Weren is misschien een sterk woord maar misschien kun je voor een volgend vergelijkbaar moodle-moot de aanschrijving voor presentaties wat verruimen in bijvoorbeeld:
Presentaties die moodle-gebruikers meer inzicht geven, helpen om beter digitale stappen te zetten, belangeloze koppelingen, gratis vakken etc. Kortweg presentaties zonder commerciële belangen die niet uitmonden in bijv. abonnementsvormen of dergelijke zaken die achteraf zouden moeten afgenomen worden als je het daadwerkelijk zou willen gebruiken.

Wij hadden dit uiteraard ook aan kennisnet willen voorstellen maar bij ons kwam de inschrijving op dezelfde manier over zoals Ger beschreef; Dat geen enkele (commerciële) organisatie iets kon of mocht presenteren. Ook al zou dit gaan om bijvoorbeeld een kosteloze koppeling.

Een vriendelijk Groet

Patrick

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Ger Tielemans

Re: Moodle plugin voor wachtwoord ENTREE werkt

door Zuidhof Patrick -
Beste Allen,

Opdat de discussie niet uitmondt in allerlei speculaties het volgende:

De SSO koppeling Moodle - Teleblik is momenteel alleen werkend opgeleverd bij de testscholen:
  • Het Stedelijk
  • Wateringse Veld
  • Edudelta
  • Minkema College

Sinds vorige week hebben al deze scholen de test positief bevonden.

Het alleen downloaden van de plugin is niet voldoende men zal zich ook bij kennisnet moeten aanmelden, overigens een gemakkelijk en eenvoudig administratief proces.

Wij van webskoel willen kennisnet nu ook niet voor de voeten lopen maar wij verwachten dat het gehele proces voor de zomervakantie dan wel in de zomervakantie afgerond zal zijn. Omdat wij nu ook bezig zijn met de edurep koppeling willen wij kijken of het mogelijk is om dit binnen één proces te gieten.

Overigens is de plug-in geen patch maar modulair opgebouwd en wij verwachten dat deze ook bij Moodle 2.0 probleemloos gaat werken. Wij hebben dan ook geen enkele testschool support moeten geven over het installeren van Teleblik koppeling.
Dit was een duidelijk uitgangspunt aan onze kant hoe makkelijker voor Moodle admins hoe moeilijker voor ons om dit werkend te krijgen glimlach.

Over het kenbaar maken van deze SSO koppelingen wil ik kennisnet voorstellen om het op verschillende plekken kenbaar te maken zoals o.a link bij Ned-Moove, moodle.org etc.

Dit zijn slecht suggesties maar uiteindelijk is kennisnet de opdrachtgever en zij hebben de koppeling tenslotte betaald en mogelijk gemaakt.

Ik hoop hiermee iedereen alvast voldoende geïnformeerd te hebben. En dank , dank voor de postieve woorden.

Een vriendelijke Groet
Patrick Zuidhof
Webskoel


Gemiddelde van de beoordelingen:  -