testen

testen

door Christian Smet -
Aantal antwoorden: 2
Hey,

ik ben bezig met het opzetten van een site met een vorm van braindumps voor yachtman. (www.yachtman.eu)
Er zouden dus enkel testen op komen en voorlopig nog geen cursussen.
Sta me toe om daarom enkele vragen te stellen.

1) waar kan ik er voor zorgen dat elke gebruiker de test kan doen? (momenteel kan enkel mijn admin account er maar aan. De zelf aangemaakte account kan er niet aan. Hij vraagt om aan te melden maar nadien gaat het nog niet)

2) Bestaat er een manier om de blok met de testen op de hoofpagina (frontpage) te publishen in het midden? Bijkbaar lukt dit enkel voor een cursus en de testen blijven aan de zijkant.

3) Expiring van users lukt blijkbaar niet. Bestaat er geen enkele plugin die een user voor een bepaalde tijd maar registreert en nadien automatisch delete/locked?

4) Hoe stelt men in dat de test opnieuw begint als dezeflde user de test al eens heeft gedaan? Blijkbaar kan je die test niet resetten.

Vergeef me als er rtfm vragen bij zijn. Ik heb de manual wel doorgelezen in het Engels maar vind niet direct een antwoord.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Christian Smet

Re: testen

door Christian Smet -

Punt 1 heb ik al gevonden.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Christian Smet

Re: testen

door Ger Tielemans -
2) Bestaat er een manier om de blok met de testen op de hoofpagina (frontpage) te publishen in het midden? Bijkbaar lukt dit enkel voor een cursus en de testen blijven aan de zijkant.
Er is een patch (aartiles: http://tracker.moodle.org/browse/MDL-6748) waarmee je blokken ook in de middenkolom kunt tonen: je zou dan het aanvullende sidebar blok (http://moodle.org/mod/forum/discuss.php?d=40764) met toetsen in het midden kunnen plaatsen. (ik heb alleen ruzie met aartiles als ik sticky blocks op my page gebruik, maar kan dat in de database rechtzetten.)

3) Expiring van users lukt blijkbaar niet. Bestaat er geen enkele plugin die een user voor een bepaalde tijd maar registreert en nadien automatisch delete/locked?
Per cursus kun je aangeven hoelang een cursist vanaf moment van inschirjving voor die gebruiker openstaat. (Inschrijfperiode bij instellingen)

4) Hoe stelt men in dat de test opnieuw begint als dezeflde user de test al eens heeft gedaan? Blijkbaar kan je die test niet resetten.
Is dat niet een kwestie van instellingen bij toets?
1. Herhaald de toets doen? ja
2. elke toets bouwt voort op de vorige? nee
3. uitgebreide vinkjes tav feedback juist kiezen...
Gemiddelde van de beoordelingen:  -