Feedback bij berekende vragen (calculated questions)

Feedback bij berekende vragen (calculated questions)

door Wijnhold Bolt -
Aantal antwoorden: 6
Ik heb twee vragen:
  1. Hoe kan ik feedback geven bij calculated questions als de vraag fout is beantwoord?
    Ik stel als vraag: Wat is de massa (g) van {a} mL ethanol?
    Als juist antwoord geef ik dan: {a}*0.80.
    Als een leerling nu een fout antwoord geeft, wil ik graag gerichte feedback geven.
    Hoe doe ik dat? Bij een juist antwoord kan ik wel feedback geven, maar bij ieder ander antwoord dan het juiste zie ik niet hoe ik dat doe.
  2. In de feedback wil gebruik maken van de door moodle gegenereerde waarden voor {a}. Klopt het dat dat niet mogelijk is?
    Dus ik wil als feedback: {a} mL x 0.80 g/mL = {{a}*0.80} g
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Wijnhold Bolt

Re: Feedback bij berekende vragen (calculated questions)

door Lieve De Sutter -

1. Volgens wat ik al testte kan je wel als tweede antwoord een "te voorziene" fout invoeren. Als mijn leerlingen {a}-{b} moeten berekenen is de kans groot dat er een paar {a}+{b} zoeken! Dat zet ik bij het tweede antwoord (waarop ze dan geen punten scoren)! Daarbij feedback geven is perfect te doen. Maar, alle andere mogelijke fouten kan je niet voorzien. Ik zocht ook al: als het antwoord niet het eerste en niet het tweede is, dan... Dat lukt (nog) niet volgens mij. Dan kan ik alleen maar algemene feedback geven: telde je de twee getallen op, maakte je een rekenfout, gebruikte je de formule...

2. Ik denk dat je dat nog niet kan gebruiken!

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Lieve De Sutter

Re: Feedback bij berekende vragen (calculated questions)

door Ger Tielemans -

Om verder te komen zou je Regular Expressions moeten gebruiken, zeg maar een formule die je los laat op het open antwoord om er patronen uit te vissen.

Maar Regluar expressions zelf is al een studie op zich naast Moodle.

Probeer maar eens de filtering te begrijpen die op de invoer van de gebruiker wordt losgelaten in de code van het Multimedia-filter. (Ik ben er nog steeds niet aan toegekomen, al zijn er genoeg Regular Expression-cursussen op Internet.)

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Ger Tielemans

Re: Feedback bij berekende vragen (calculated questions)

door Christian Bokhove -

Een kleine inkijk in regular expressions: http://pagesperso-orange.fr/joseph.rezeau/moodle/regexp.html

Ik heb wel wat indrukkende dingen gezien van OpenMark binnen moodle van de Engelse OU. Alleen nog niet beschikbaar. Zie https://openmark.dev.java.net/

Maar...ik heb de indruk dat beide bovenstaande oplossingen meer iets is voor talige vakken. Voor wiskunde/beta/reken achtige zaken is STACK nog het meest veelbelovend (maar ook experimenteel). Het heeft met de Opaque vragenvorm te maken.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Ger Tielemans

Re: Feedback bij berekende vragen (calculated questions)

door Wijnhold Bolt -
Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een 'fout antwoord', waarmee ik feedback kan geven.
Zo van: not {a}
Ik zal me me voorlopig maar wat behelpen met algemen feedback.
Een ieder bedankt voor zijn bijdrage!

Wijnhold
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Wijnhold Bolt

Re: feedback als not {a}

door Ger Tielemans -

Wijnhold,

in dit artikel kwam ik het regex antwoord voor jouw not {a} tegen:

http://www.trans4mind.com/personal_development/JavaScript/Regular%20Expressions%20Simple%20Usage.htm

namelijk:

Saying what you don't want [^...

The caret (^) serves to say what the beginning should be, but inside a character class, it means that none of the characters in the class are allowed in a match.

/^[^aeiou]./ will select strings beginning with anything except a lower-case vowel.

In the above example, the first caret says that this is a match for the beginning, and the one inside the character class says the contents are excluded.

..om nou te zeggen dat het daarmee simple is.. glimlach

Gemiddelde van de beoordelingen:  -