TipCam recorder

TipCam recorder

door H Hak -
Aantal antwoorden: 3

Ik gebruik al geruime tijd Macromedia Captivate voor instructiefilmpjes maar de gratis  TipCamrecorder biedt een extra functionaliteit die ik toch even onder de aandacht wil brengen.

Je kunt e.e.a. bekijken op: http://www.walhak.com/tipcam/index.html

Je kunt hiermee ( en ook leerlingen) zelf screencasts maken voor instructiefilmpjes. Daarnaast biedt dit programma de mogelijkheid om gedownloade YouTube filmpjes te voorzien van je eigen ingesproken teksten.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op H Hak

Re: TipCam recorder

door Ger Tielemans -

Heel leuk Hans, vooral die voice-over!

Alleen: hoe maak ik een opname van een deel van mijn scherm? ..die zoom is minder handig dan die van Jing, maar Jing heeft weer geen voice over.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Ger Tielemans

Re: TipCam recorder

door H Hak -

Deze functie is volgens mijn niet aanwezig Ger maar ja het is een gratis product.

De voice-over is natuurlijk het unieke aan Tipcam.
Vooral de mogelijkheid om bestaande filmpjes (YouTube) te voorzien van eigen tekst en ze beter toepasbaar te maken binnen je lessen was de reden dat ik er aandacht aan besteed heb.
Dat je er ook nog screencasts mee kan maken was voor mijzelf bijzaak omdat hiervoor betere producten bestaan zoals Camtasia en Macromedia Captivate.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op H Hak

Re: TipCam recorder

door Ger Tielemans -

Het probleem ontstaat natuurlijk omdat ik een widescreen gebruik: er is wel een optie om tijdens de opname de widescreen op te rekken en het bij afspelen  weer te versmallen, ik had teveel haast om dat echt te testen.

Vooral gebruik door leerlingen lijkt me met dit produkt geweldig, bedankt voor de tip.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -