Groep aanmaken

Groep aanmaken

door bob goossens -
Aantal antwoorden: 10
Ik luk er niet in om groepen aan te maken.
Ik werk met moodle 1.9 en heb voor de lagere school in de cursuscategorieën de leerjaren gestopt. In elke categorie zitten dan cursussen (zoals ict, wo, taal, enz).
Als ik bij een cursus links op "groepen" klik, krijg ik het scherm waar ik een groep kan aanmaken. Ik klik dan op "maak" en krijg het scherm om een naam te geven aan mijn groep. Als ik dit dan bewaar, kom ik terug op mijn overzichtsscherm voor de groepen maar dit staat leeg. Iemand enig idee wat ik over het hoofd zie ?
Of kan dit een gevolg zijn van een moeilijke upgrade van 1.6 naar 1.9 (hoewel mij lijkt dat alles goed werkt).
Alvast bedankt.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op bob goossens

Re: Groep aanmaken

door Peter-Anne Wissema -
Nee hoor, je ziet niets over het hoofd. Naast het venster met je groepenlijst staat een blok deelnemers.
Als je op een groep klikt en dan vervolgens op deelnemers toevoegen (onder het rechterblok) zie je de deelnemers die bij de cursus zijn aangemeld. door ze te selecteren kun je ze aan de groep toevoegen.
Voordeel van 1.9 is dat je deelnemers zo aan meer dan één groep kunt toevoegen.
Sterkte.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Peter-Anne Wissema

Re: Groep aanmaken

door bob goossens -
Het probleem is dat ik geen groep kan aanklikken, want ik kan zelfs geen lege groep aanmaken.
Er staan dus ook geen leerlingen in het rechtervak "leden van de geselecteerde groep".
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op bob goossens

Re: Groep aanmaken

door Peter-Anne Wissema -
heb je afdoende rechten binnen moodle? bij een aantal scholen zijn rechten voor docenten wat strikt ingesteld.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Peter-Anne Wissema

Re: Groep aanmaken

door bob goossens -
Ik ben de beheerder (weliswaar met beperkte kennis van zakengemengd gevoel)...En ook alsdusdanig ingelogd.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op bob goossens

Re: Groep aanmaken

door Peter-Anne Wissema -
dat is hier zo af en toe ook hetzelfde:
heb je binnen de vakinstellingen onderaan gescheiden groepen of zichtbare groepen gekozen?
Bij geen groepen kun je wellicht minder?
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op bob goossens

Re: Groep aanmaken

door Lieve De Sutter -

Misschien heb je iets aan deze discussie? http://moodle.org/mod/forum/discuss.php?d=39928#p184355

Het is lang geleden, maar ik denk dat het nog precies zo werkt!

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Lieve De Sutter

Re: Groep aanmaken

door bob goossens -
Nee toch niet. Ik heb gewoon groepen nodig om een ingestuurde opdracht per klas te kunnen verbeteren en rangschikken, ik kan echter geen groep aanmaken.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op bob goossens

Re: Groep aanmaken

door Lieve De Sutter -
In elke categorie (bijvoorbeeld eerste leerjaar) heb je per cursus (bijvoorbeeld taal) ook de leerlingen van die klas als deelnemers? Hebben ze als rol leerling?
Als ik dan bij ons bij groepen in de cursus klik, kan ik een naam voor de groep geven (ik maak groep1, groep2,...) en nog wat andere zaken (die ik niet invul). Als je op die naam klikt komen onderaan de namen van de deelnemers aan je cursus en die zet ik dan elk in een groep! Wij werken ook met 1.9 en dat lukt perfect! Misschien iets met de rollen?
Gemiddelde van de beoordelingen:  -