My curriculum

My curriculum

door dieter vrancken -
Aantal antwoorden: 5

Hallo,

Als men inlogt ziet men de eerste keer alle cursussen, de tweede keer als men inlogt ziet men cursussen waar men aandeelneemt.

Hoe kan je vanuit alle cursussen een linkje maken zodat je enkel die cursussen ziet waar jij aan deelneemt. Dus eigenlijk een tabblad toevoegen.

Hoe doe je dit?

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op dieter vrancken

Re: My curriculum

door Peter-Anne Wissema -
Ik zou dan gaan overstappen naar mymoodle, via beheer - uitzicht - my moodle.

Deelnemers en docenten zien dan alleen de cursussen waar zij een rol in spelen.


Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op dieter vrancken

Re: My curriculum

door Isabelle Langeveld -
Beste Dieter,

Misschien begrijp ik je vraag verkeerd maar je kunt het blok Cursuscategorieën daar toch prima voor gebruiken? Als je dit blok toevoegt zien de cursisten alle cursussen waaraan ze deelnemen en kunnen ze tussen cursussen navigeren.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op dieter vrancken

Re: My curriculum

door Luuk van den Berg -
Beste Dieter,

Zoals Peter Anne omschrijft is het voor de cursist het eenvoudigst.
Dus MyMoodle activeren.
Hier kan je dan weer het blok cursuscategoriën op plaatsen via Modules->Blokken->Permanent blok->Paginatype: Mijn Moodle
Dit blok staat er dan altijd. Zo kunnen cursisten toch bij andere cursussen kijken en aanmelden.
Klikt de cursist dan linksboven op de eerste link van de breadcrumbs dan wordt niet de startpagina maar de Mijn Moodle pagina getoond.

succes,
Luuk
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Luuk van den Berg

Re: My curriculum

door dieter vrancken -

Bedankt voor de reacties, maar ik weet niet of jullie mijn vraag goed begrijpen.

Met de functie: My moodle krijgt de leerling steeds het scherm te zien bij de cursussen waar hij bij is aangesloten.

Er zou eigenlijk de mogelijkheid moeten zijn om als leerling te switchen tussen 2 schermen.

1 scherm waar hij enkel 'zijn' cursussen ziet waar hij is ingeschreven

1 scherm: waar alle cursussen staan aangeduid.

Is dit mogelijk?

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op dieter vrancken

Re: My curriculum

door Ger Tielemans -

My Page is bedoeld als service voor leerling en docent:

  • hij krijgt dan na inloggen op de my page alle cursussen te zien waar hij nu aan deelneemt
  • EN hij (ook de leerling) kan met HTML blok op de my page een of meer lijstjes toevoegen met weblinks die hij zelf handig vindt. 
  • ook kun je hier als admin sticky blocks plaatsen (die iedereen hier voortaan altijd te zien krijgt, bijvoorbeeld het my course block, zie verderop..)
  • uit de lijst met blokken - die je in de code van elk blok voor deze pagina vrijgeeft - kan hij die blokken kiezen die hij zelf wenst
       (Het wordt dan een soort webportaal.)
  • De standaardpagina met alle cursuusen zie ik meer als de cursuscatalogus  van het instituut, de my page is je eigen werkset. (en in het blok my courses kan iedereen die catalogus oproepen.)


Wil je niet dat iedereen na inloggen naar zijn eigen my page wordt gestuurd, dan kun je de gebruikers leren om achter het webadres van je moodle /my te typen..

Gemiddelde van de beoordelingen:  -