Posts made by Joseph Rézeau

Picture of Développeurs Picture of Développeurs de plugins Picture of Testeurs Picture of Traducteurs

Hello Julia,

Je viens de passer quelques minutes heures à me replonger dans le code de Questionnaire (que j'ai abandonné il y a 6 ans).wink

En fait le problème que tu as trouvé existe aussi bien lorsque le questionnaire est paramétré à Sauvegarder/reprendre sur Non que sur Oui. Avec tous les paramètres disponibles dans ce plugin, ça produit des tas de combinaisons, pas facile de s'y retrouver. On se demande bien qui* a bidouillé le code de ce plugin pendant des années, c'est vraiment du travail d'amateur.tongueout

Je pense avoir trouvé l'explication et une solution. Voir ici : https://moodle.org/mod/forum/discuss.php?d=415089#p1673068

Ne reste plus qu'à attendre que Mike, le mainteneur actuel de Questionnaire décide quoi faire.

* C'est moi.blush

Average of ratings: Utile (3)
Picture of Core developers Picture of Plugin developers Picture of Testers Picture of Translators

Situation is similar to the one in my previous post...

1. A questionnaire is set to Save/Resume answers YES.
  2. Students A, B, C answer the questionnaire completely and submit it.
  3. Students D and E start to answer the questions and Save their answers without submitting.
  4. Teacher decides to View all Responses. The "Total responses to question" line shows a discrepancy between the number of respondents to the question and the number of responses, as per attached screenshot.

Solution suggested is to add one line to \questionnaire\classes\responsetype\responsetype.php in public function get_results_tags():

$respondents = min($respondents, $participants);
Average of ratings: -
Picture of Core developers Picture of Plugin developers Picture of Testers Picture of Translators
  1. A questionnaire is set to Save/Resume answers YES.
  2. Students A, B, C answer the questionnaire completely and submit it.
  3. Students D and E start to answer the questions and Save their answers without submitting.
  4. For some reason, e.g. teacher realizes some questions were not correctly formulated, etc. Teacher decides to Delete All Responses.
  5. The Delete All Responses action only deletes those complete student submissions, it does not delete the uncompleted attempts of students D and E! And those students can resume the questionnaire, complete and submit their answers. Which is rather confusing.
  6. Proposal:
    1. Add a notice to warn teacher that some student attempts are saved but not submitted and ask to confirm those un-submitted attempts should also be deleted.
    2. Simply delete all responses, whether submitted or not submitted.
Average of ratings: -