Joseph Rézeau的帖子

Core developers的头像 Plugin developers的头像 Testers的头像 Translators的头像

Hi Tomek,

Just upgraded to your latest version and re-installed your 2.0 Flashcard version on my moodle 2.0 test site and got this error:

mod_flashcard

Debug info: Errors found in XMLDB file: Problem loading table flashcard, Some FIELDS previous/next values are incorrect
Stack trace:
  • line 390 of \lib\ddl\database_manager.php: ddl_exception thrown
  • line 406 of \lib\ddl\database_manager.php: call to database_manager->load_xmldb_file()
  • line 493 of \lib\upgradelib.php: call to database_manager->install_from_xmldb_file()
  • line 265 of \lib\upgradelib.php: call to upgrade_plugins_modules()
  • line 1425 of \lib\upgradelib.php: call to upgrade_plugins()
  • line 311 of \admin\index.php: call to upgrade_noncore()

Hi Nick, it is still not clear to me which question type you used in your quiz. You say "The choices (drop down list) were etc."

Do we have to understand that your question was a Cloze question containing a number of sub-questions in it, including a multiple choice sub-question (or more of that type)?

Again it would really help if you could attach or write the exact complete question text here...

Joseph

Pierre: "Ok I now understand that you have not remove the question from the quiz but deleted from the question bank"

No, Pierre, that's not what Nick says he did:

Nick "One of the students pointed out that I had a wrong answer listed in one of the questions, I deleted that answer..."

Nick, can you be more explicit and confirm that in your quiz you had a certain question (probable Multiple Choice Question type) and that you deleted one of the anwers in that question?

It would be easier to understand if you simple gave us that question's text, choices etc.

Joseph

Développeurs的头像 Développeurs de plugins的头像 Testeurs的头像 Traducteurs的头像

Corneille "

9. son chemin est passé dans URL de l'image
10. j'ai tapé le texte alt
11. L'aperçu n'est pas apparu dans la fenêtre de droite."

En 9 tu devrais voir l'aperçu dans la fenêtre de droite.

Pourquoi nous postes-tu (en double) ces écrans d'installation de ton moodle ?

Suggestion: peux-tu en mode administrateur aller dans Administration Serveur Débogage et mettre Messages de débogage sur Tout: afficher tous les messages de débogage PHP.

Puis tenter à nouveau de déposer une image. Et voir si à un certain moment un message d'erreur PHP s'affiche.

Joseph

Développeurs的头像 Développeurs de plugins的头像 Testeurs的头像 Traducteurs的头像

Glenys,

Si un fichier comporte des espaces, ces espaces sont automatiquement remplacés par des tirets de soulignement lorsque le fichier est chargé vers l'espace de fichiers de Moodle.

ma belle image.jpg -> ma_belle_image.jpg

En tout cas c'est ce qui se passe sur mon moodle 1.9.

Joseph