Efterlysning til Moodle på Undervisningsforum

Efterlysning til Moodle på Undervisningsforum

ved Bente Olsen -
Antal besvarelser: 3
Billede af Translators
Jeg har rodet mig ud i at præsentere Moodle på Uddannelsesforum på tirsdag. Jens har lovet at donere en testinstallation til formålet. Der skulle vel ikke være nogen af jer herinde, der ligger inde med et eksempel på en egnet lektion, jeg kunne få en backup af til formålet? Jeg forestiller mig at interesserede efter præsentationen kan få lov at prøve at lege selv, som lærere eller elever efter temperament.

Kig iøvrigt forbi Workshoppen kl 12 hvis du skulle være til stede!


I svar til Bente Olsen

Ang: Efterlysning til Moodle på Undervisningsforum

ved Kalle Nielsen -
Min erfaring er, at det ofte er lige så godt at vise opbygningen af et rum/kursus - evt. som en diaspræsentation og så lade deltagerne få lov at oprette ressourcer og aktiviteter selv bagefter. Det er som om at det at liste features ikke længere har den store effekt, for alle er 'overloaded' med smarte systemer og nye tjenester. Hvis man kan få forklaret at det er et kontrolleret system, hvor man kan oprette og deltage i alle de forskellige rum, der er behov for - og at hvert enkelt rum designes og layoutes til konteksten (men at man naturligvis kan starte med at importere 'skabelon'-rum og starte derfra, så tror jeg, at man vil fange de fleste underviseres opmærksomhed.
Jeg skal selv inddrage Moodle i to eksterne præsentationer i år - måske vi skulle lave en lille liste over hvilke org. / netværk, der bliver præsenteres for Moodle via vores lille community.?
I svar til Kalle Nielsen

Re: Ang: Efterlysning til Moodle på Undervisningsforum

ved Bente Olsen -
Billede af Translators
Moodles stærkeste aktiviteter mener jeg er lektioner og quizzer, derfor ville jeg godt kunne præsentere dem. Men jeg har installeret Moodle Features Demo, så må vi klare os med den. Det er netop tanken at interesserede efter præsentationen vil kunne prøve selv. Se evt. moodle.optimonservices net - jeg ved ikke hvor længe Jens "lader den leve".