Goedendag, ik krijg de volgende foutmelding als ik de nieuwste versie van moodle wil upgraden. het is een upgrade van de laatste (Moodle 5.0.3+ (Build: 20251009)naar de nieuwste
Moodle 5.1+ (Build: 20251017) | Versie 2025100600.02 | Stabiele versie.
'config.php mag niet eindigen op public.
Echter als ik moodle nieuw installeer -als map studio- maakt het programma zelf die config. php aan en eindigt het op public. Ik kan dat in eerste instantie niet wijzigen bij invoeren van de gegevens. Nu heb ik vervolgens handmatig dat veranderd zonder public aan het eind en dan loopt de installatie door, maar moet ik echter voortdurend en handmatig de map public tussen de url zetten om toch betreffende map te vinden. Uiteindelijk werkt de upgrade niet.
Ik heb hiervoor de handleiding gevolg (release notes) waarbij moodle in een map staat zoals dat bij mij het geval is. Bij mij heet die map studio (dat is waar nu alles staat).
www.example.com/moodle (bij mij studio dus). Omdat het niet werkte heb ik een schone moodle geinstalleerd met de map moodle om moodle te installeren, met verwijzig naar db en datamap zoals gevraagd wordt in de installatie en dan ontstaat toch diezelfde foutmelding. Zet ik de oude config van de 5.03 versie vervolgens in de root, zoals ook wordt aangegeven (niet in de public map) dan, krijg ik weer de foutmelding dat de url ...../public niet wordt gevonden en start niets op.
Enfin ergens gaat er iets mis, maar ik kom er niet achter hoe dat op te lossen. Ik hoor graag hoe ik dit kan oplossen en wellicht zijn er anderen met verdere ideeën. Dank.