Plugin voor eenvoudig samenstellen van een cursus?

Plugin voor eenvoudig samenstellen van een cursus?

door Henk Petter -
Aantal antwoorden: 4

Hallo,

Ik ben bezig met het opzetten van een omgeving voor duurzaamheidseducatie. Hiervoor heb ik tientallen modules beschikbaar. Ik ben nu echter op zoek naar bijvoorbeeld een plugin die er voor zorgt dat non-editing teachers op een zeer eenvoudige manier vanuit de beschikbare modules zelf een training samen kunnen stellen.

Ik denk dan aan iets van module-blokken schuiven, of titels van curussen (de modules) selecteren en in een bepaalde volgorde zetten. 

Kent iemand iets dergelijks in Moodle?

Alvast bedankt voor het advies.

Henk Petter

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Henk Petter

Re: Plugin voor eenvoudig samenstellen van een cursus?

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers

Editing teachers maken van je non-editing teachers? 

Gemiddelde van de beoordelingen: Nuttig (2)
Als antwoord op koen roggemans

Re: Plugin voor eenvoudig samenstellen van een cursus?

door Henk Petter -
@Koen, dat zou kunnen als zij dan ook daadwerkelijk editing teachers zouden zijn. Dit zijn vakdocenten zonder ICT en Moodle kennis. Ook eerst een training volgen zou een veel te grote drempel betekenen.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Henk Petter

Re: Plugin voor eenvoudig samenstellen van een cursus?

door Joost Elshoff -
Foto van Heel behulpzame Moodlers
Er is nog een tussenvorm, waarbij je een uitgeklede rol met bewerkrechten maakt, bijvoorbeeld om alleen bestanden toe te voegen en een selectie van eenvoudige activiteiten en bronnen. Het beste kun je dan een kopie van de non-editing teacher maken en daar wat van de bewerkrechten in toestaan, tot het voldoet aan je wensen.

Eventueel kun je nog een rondleiding voor gebruikers inzetten voor deze specifieke rol om de gebruikers uit te leggen wat ze wel en niet kunnen.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Joost Elshoff

Re: Plugin voor eenvoudig samenstellen van een cursus?

door Henk Petter -
Dank je Joost,
In afwachting van mogelijke oplossingen vanuit het forum was ik daar al mee aan het experimenteren.
En het helpt al behoorlijk als je een dergelijke rol maakt.

Het punt is echter dat ik nu ben begonnen met het bouwen van modules met informatiepagina's via een blockeditor.
Het resultaat is erg mooi nuttig en enthousiasmerend, en eigenlijk kun je heel makkelijk de shortcode in een page of label plakken.
Ik ben alleen bang dat het voor de vakdocenten toch nog een te grote drempel zal zijn om zelf een keuze te maken uit de modules, dan een shortcode te kopiëren, een activiteit in te voegen en de shortcode in te voegen.

Eigenlijk zoek ik naar iets waarbij ze, net als bij het selecteren van bijv. users, bepaalde modules kunnen selecteren uit een lijst en deze in de naastgelegen lijst kunnen schuiven.

Dus mocht jij of een van de forumleden iets weten.....

Groet
Henk
Gemiddelde van de beoordelingen:  -