Dette forumindlæg er fjernet.
Antal besvarelser: 7Ang: moodle mediawiki
Jeg støtter ideen meget varmt, men må for egen del for nærværende tage forbehold over for egen indsats. Fordelen er omvendt, at hvis nogen alligevel ser et behov for en oversættelse af et eller andet og så laver det til egen virksomhed er det jo synd, at det ikke stilles til rådighed for et bredere publikum.
Her er en yderligere tanke: I grunden kunne det være spændende hvis du fx kunne stille et arbejdsmiljø til rådighed for en praktikstuderende, som så arbejdede med at "fordanske" e-læringsressurser og i det hele taget trænede en stud. op. Har nogen en sådan virksomhed og vil kunne supervisere en sådan studerende? Og - ikke at forglemme - findes disse studerende? Kunne man knytte det til et universitet, hvor der foregik Moodle-udvikling?
Dette forumindlæg er fjernet.
Ang: moodle mediawiki
Mht. universitetstilknytning, så kunne man måske finde nogen fra sprog? Foreslå det som projekt på videnskabsbutikken? Hmmm. Det vil jeg se om jeg kan få lavet her på Aau.
/Ian
Rigtig spændende, Ian. I mit baghovede lå naturligvis også min overvejelse om, at vi på cand.it har et halvt års praktik, og at det ville være ret spændende hvis man nu kunne kobinere en praktik med at arbejde på oversætte manualer og videreudvikle ting til Moodle i tilknytning til jeres institut. Så du må endelig arbejde videre med den slags.
Sprog, e-Læring og Moodle ville vel ikke være så skjæv en vinkel, men jeg kender ikke til deres praktiksituation.
En anden mulighed er jo, at man laver en praktik for en studerende så involverer Kim, dig og IKT og Læring og så en virksomhed, som vil implementere Moodle i et bestemt projekt.
/Nicolai
Et forslag til jer i uddannelsessektoren, som bruger Moodle i det daglige arbejde; Var det ikke en idé at starte med at få oversat nogle flere hjælpefiler til dansk. Det var egenligt det, der oprindeligt var tanken med mediawikien. Det er naturligvis ikke helt så oprivende, men nyttigt ikke desto mindre.
NB: Det udelukker naturligvis ikke de andre idéer..!
God pointe, og vigtig reminder, Jens, men ofte har vi Moodle-praktikere mere end fuldtidsarbejde på anvendelsessiden. Min erfaring med e-pædagogik er, at at man har enormt travlt med at skabe en masse, og meget af det vil være på overtid, og så er det altså, at man griber til de engelsk-sprogede resurser.
Derfor kunne det altså være spændende med alternative ideer. Naturligvis vil det være fint, hvis andre følger i Kims spor og gør denne forbilledlige indsats. Men hvis vi kune finde en match mellem erhvervsliv og universitetsmiljøer om brugen og videreudvikling af Moodle på dansk grund ville det være fantastisk.
\Nicolai
/Jens