Moodle 3.2 (laatste update) bij het invullen/aanvullen van een cursusbeschrijving, crashed verbinding met de server of meldt Firefox een "herinitialisatie"

Moodle 3.2 (laatste update) bij het invullen/aanvullen van een cursusbeschrijving, crashed verbinding met de server of meldt Firefox een "herinitialisatie"

door Cees van der Moolen -
Aantal antwoorden: 2

Moodle 3.2, Toevoegen beschrijving (samenvatting van de cursus), struikelt tijdens verwerken van de tekst (/course/edit.php?id=2)

Dit probleem ontstaat bij een "langere" tekst. Bijvoorbeeld:

Op dit moment kent het European Rail Traffic Management System (ERTMS) meerdere Levels. Deze Levels maakten aanvankelijk geen deel uit van de doelstellingen van ERTMS. De Levels zijn geintroduceerd om de implementatie van ERTMS op bestaande spoorwegen mogelijk te maken. In deze introductiecursus neem je kennis van de doelstelling van ERTMS en de reden waarom Levels zijn geintroduceerd.

Dit probleem doet zich niet voor bij een "kortere" tekst: Uitleg over het gebruik van Levels. Ik vermoed dat hier een veldinstelling in de database (korte tekst of memo) een rol kan spelen maar ik ben geen expert op dit gebied. Ik ben sinds gisteren met Moodle (als "newby") aan de slag... droevig

Bijlage server-issue.png
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Cees van der Moolen

Re: Moodle 3.2 (laatste update) bij het invullen/aanvullen van een cursusbeschrijving, crashed verbinding met de server of meldt Firefox een "herinitialisatie"

door Bas van Kollenburg -

Heeft met de editor en autosave te maken

Heb je de echt de laatste versie, anders vervang voor de zekerheid toch even alle editor bestanden met deze build.

Kijk even of Chrome het probleem ook heeft?

Gr Bas

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Bas van Kollenburg

Re: Moodle 3.2 (laatste update) bij het invullen/aanvullen van een cursusbeschrijving, crashed verbinding met de server of meldt Firefox een "herinitialisatie"

door Cees van der Moolen -

Beste Bas,

Dank voor je reactie. Ik heb de oorzaak gevonden. Betreft gebruik van Firefox. Bij het plaatsen van tekst tussen haakjes (zo dus) gaat het fout. De lengte van de tekst doet er niet toe. Het probleem doet zich voor met gebruik van zowel de ATTO als TinyMCE editor.

Bij het gebruik van Chrome of Edge treedt het probleem niet op. Lijkt dus een Firefox probleem.

Groet, Cees.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -