Een volgende MoodleMoot

Een volgende MoodleMoot

door Hans de Zwart -
Aantal antwoorden: 6
De MoodleMoot in november 2005 was een groot succes. Volgend jaar zijn de Nederlanders weer aan de beurt.
Zelf zou ik graag de volgende Moot organiseren. Ik kan het niet in mijn eentje doen en ik zou daarin graag met een aantal mensen willen samenwerken (reacties in dit forum).
Het moet gezegd dat Kris en Lieve de standaard hoog hebben neergezet. Er zal dus veel te doen zijn en alle hulp is welkom.

Op de MoodleMoot website zijn een aantal ideeën geopperd voor een volgende keer:
  • Het zou twee keer per jaar moeten
  • Het zou vroeger op de dag moeten beginnen

Zelf ben ik niet echt een voorstander van beide ideeën. Ik denk dat het juist speciaal is omdat het maar één keer per jaar georganiseerd wordt. Voor mij was het relatief makkelijk om te komen omdat ik niet een hele dag school hoefde te missen. Mijn werkgever zou twee keer per jaar een volle dag een beetje gortig vinden denk ik.

Het is een goed idee om elkaar vaker te zien, maar dan zou ik persoonlijk (naast de jaarlijkse Moodle Moots) voor een andere organisatievorm kiezen. Misschien is het een idee om in zowel Nederland als België een platform te starten voor scholen die Moodle gebruiken. Een aantal taken die goed zijn voor het algemeen belang (vertalen, PR, ontwikkelen van content, ....) zouden dan door zo'n platform geregeld kunnen worden. Wat vinden jullie van dit idee?
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Hans de Zwart

Re: Een volgende MoodleMoot

door Lieve De Sutter -

Ik ben het volledig met jou eens: één keer per jaar (Sinterklaas komt ook maar één keer per jaar glimlach). Wij hebben dit jaar ook bewust gekozen om pas om 15 uur te beginnen, omdat we toch in de eerste plaats onze lesopdracht hebben; dat de Moot voor sommigen wat uitliep, tja...
Na de laatste MoodleMoot merk ik dat er nog meer vraag is naar "open content"; er werd mij op de Moot dikwijls gevraagd waarom we allemaal in onze eigen omgeving "het warme water uitvinden"... Er moet toch bij moodle.org een ruimte gecreëerd kunnen worden waar iedereen zijn "creaties", waarover hij écht tevreden is, kwijt kan? En die "zaken van algemeen belang" zullen wel even meer aandacht krijgen, nu we beseffen dat we daar allemaal van "profiteren"???
Voor die open content denk ik dat een structuur per vak en een structuur per thema moet gecombineerd worden?

Als antwoord op Lieve De Sutter

door tobe baeyens -
Ik ben ook voorstander van één moodlemoot. Wat mij persoonlijk wel zou interesseren, is om buiten de Moodlemoot ook Moodle-vergaderingen te houden. Op die vergaderingen kunnen zaken besproken worden die het algemeen belang dienen, maar kan ook informatie uitgewisseld worden zoals paswoorden, sjablonen, ideeën, content,...

Ik vind dat er op de Nederlandstalige moodlesite ook een ruimte moet komen om content te delen. Persoonlijk dacht ik aan een wiki. Een forum kan natuurlijk ook maar daar geraak je nogal snel de draad kwijt. Waarom geen wiki met voor elk vak een wikilink. Eventueel kunnen ook bestanden, hyperlinks, logingegevens,... op deze wiki op een overzichtelijke manier worden verzameld.

groeten,
Tobe Baeyens
www.lutgardiscollege.be/elo

door Peter-Anne Wissema -
Eén keer per jaar is inderdaad voldoende.
Om aan contentsharing toe te komen is er ook al een forum opgezet bij secundair onderwijs.
Om te trachten tot een redelijk totaalbeeld te komen van wat er beschikbaar is, zou een platform een goed idee zijn, maar waak alsjeblieft voor een vergadercultuur en het oprichten van een groep die een element gaat bewaken (je wordt er dan ook bijna direct voor verantwoordelijk gehouden). Eén van de sterke kanten vind ik nu juist die verschillende forums, waar je vroeg of misschien iets later toch altijd op een antwoord uitkomt.(en daarbij weer een wat nieuwe namen en ideeën voorbij ziet komen.

door Herman van Keulen -

Hallo beste mensen,

In 2005 hebben we een prima MoodleMoot in Belgie gehad. het jaar 2006 is bijna voorbij. In 2007 moet er toch zeker weer een MoodleMoot komen.

Als antwoord op Herman van Keulen

door Lieve De Sutter -
Misschien moeten we dan maar eens bij de andere buren op bezoek gaan? Duitsland is ook niet echt ver gemengd gevoel (voor vele deelnemers aan de Moodlemoot van vorig jaar zelfs een pak dichter dan Kapelle-op-den-Bos?)
Als antwoord op Lieve De Sutter

door Peter-Anne Wissema -

Misschien ter sprake laten komen op de gebruikersverenigingsdag samen met Stoas in januari?

Juist het grotendeels ontbreken van een taal- en vertaalprobleem vind ik wel wat hebben.

Al is duitsland wel mooi.