Hvilke nye forakategorier?

Hvilke nye forakategorier?

ved Jens Gammelgaard -
Antal besvarelser: 6
Billede af Translators

Hej glade Moodlere!

Tak for de Moodleerfaringer, som I har sat ord på her i opstarten, hvis man skal udlede noget på tværs af dem alle sammen, så er det, at Moodle som system har været en positiv oplevelse. Men så let skal det jo (nødvendigvis) ikke være. Det kunne jo tænkes, at nogen af jer går og tænker på det næste skridt. Jeg har hørt, at Moodle nogle steder bruges i et blended forløb med konfrontationsundervisningen udefra en nøje udtænkt didaktik, nogle andre overvejer måske, hvordan Moodle kan anvendes fra en mobil enhed og som en tredje, og sikkert ikke sidste problemstilling, så er der sandsynligvis også nogle, der har spørgsmål til integration af indhold som ikke produceres direkte i Moodle...

Hvilke nye forakategorier skal vi have her i det danske hjørne? Vi kan sikkert finde på noget mere nyttigt end: Moodle på arbejdspladsen, Moodle på gymnasiet, Moodle på universiteter og Moodledidaktik.

Ordet er dit!

Mvh
Jens Gammelgaard

I svar til Jens Gammelgaard

Ang: Hvilke nye forakategorier?

ved Jens Gammelgaard -
Billede af Translators

Kære Moodlere!

Jeg har nu tilføjet 2 nye fora til en start, som I kan se.

Får I behov for nye fora, så kan I henvende Jer til undertegnet, så bliver det nøje overvejet.

Mvh
Jens Gammelgaard

I svar til Jens Gammelgaard

Ang: Hvilke nye forakategorier?

ved Nicolai Winther-Nielsen -

Hej Jens!

Jeg spekulerer på, om ikke en af de vigtigste kategorier kunne være Moodle Administration, hvor man kunne spørge til ting som opsætning eller programmering.

Og mens vi er her: hvordan flytter jeg nemmest et kursus fra en Moodle platform til en helt anden site? Kan det kun gøres manuelt med kopiering af tekst eller er der en backup og flyt til ny site funktion?

Nicolai

I svar til Nicolai Winther-Nielsen

Ang: Hvilke nye forakategorier?

ved Jens Gammelgaard -
Billede af Translators
Hej Nicolai,

Ja, du kan tage en backup, eller din Moodleadministrator kan (ellers send mig lige en direkte mail) af dit kursus inde i din kursusadministration.

Derpå kan du tage dit kursus, som nu er blevet til en zip-fil og genoprette den i den anden Moodle.

Jeg kan godt oprette et forum i Moodle Administration, men jeg skal lige overveje det nærmere, da der er mange gode af dem i den engelske del af moodle.org - og jeg vil (helst) ikke være den eneste til at besvare de administrative spørgsmål - selvom alle herinde burde kunne give deres b7, da Moodle jo i udpræget grad drejer sig om administration, i forhold til fx. blog/e-portefoliemetoder, eller hvad siger I andre? wink

Mvh
Jens




I svar til Jens Gammelgaard

Ang: Hvilke nye forakategorier?

ved Ian Semey -
Til Jens: Jeg tror nok det er bedst at holde det på lavt niveau mht. antal af fora, især ifht. 30-dages grænsen. Da der ikke er så meget aktivitet her i det danske moodle, så er det let at overskue det der sker.

Til Nicolai:
Hvis du vil overføre til en anden platform end Moodle er det straks meget vanskeligere, med mindre man bruger scorm-formatet.

Mvh. Ian

I svar til Ian Semey

Ang: Hvilke nye forakategorier?

ved Jens Gammelgaard -
Billede af Translators

Ja, 30 dages grænsen tager hårdt fat her også, selvom vi er det Nordiske fora, hvor der er mest aktivitet.

Det vil med andre ord være en god idé, at rette sine tekniske spørgsmål ud i den engelske del af Moodle.

Jeg har over en årrække tænkt på, hvorfor Etienne Wenger kommer så meget til Danmark, og så er det måske Susanne, der er årsagen wink ??

Nej, dit projekt med http://www.nordiskestemme.dk/ ser jo rigtig spænende ud.