standaard tekstbklok in mijn moodle

Re: standaard tekstblok in mijn moodle

door Ger Tielemans -
Aantal antwoorden: 0

Er is een patch voor het toestaan van middenblokken. (zie afbeelding) 
In versie 2.0 is deze optie standaard ingebouwd.

  • De patch bestaat uit twee delen: de door derden aangeleverde code om die patch her en der aan te brengen. (zie de forums over my page)
  • Mijn aanvullende patch om een vervelende storing bij het beheer van de sticky blocks in de middenkolom op te heffen. (zie de forums op moodle.org over my page)

Een vervelend bij-effect van deze combinatie met sticky blocks is dat blokken soms over elkaar heen schuiven en je alleen de bovenste ziet. Als je dit weet kun je ze met de hand ordenen maar dat kost wel tijd.

Als je bij de code kunt komen, kun je natuurlijk ook in de index.php van de my page deze of een andere link invoegen. De mooiste oplossing is om de patch van Penny te gebruiken die varianten van de my page in een aparte subdirectory layout laat opslaan. (versie 1.9.x) Opnieuw: in versie 2.0 gaat alles weer heel anders...

Ik heb deze en andere patches geinstalleerd in versie 1.9.x
Hangende de overgang naar 2.0 is dit wel veel werk dat allemaal weer anders moet als je overstapt naar 2.0

In mijn nieuwe baan bij UNESCO-IHE oefen ik op een schone Moodle weer om zoveel mogelijk alleen via de menu's en editor-velden van Moodle aan te brengen.

Je ziet in de afbeelding ook mijn variant op het HTML-blok met cursus overzicht:

  • Ik heb een clickable mindmap gemaakt van de cursusboom (tot op een bepaalde diepte)
  • elke tak in die boom is clickable en brent de gebruiker sneller naar zijn/haar afdeling op de school
  • de clickable mindmaps maak ik met de free versie van emindmaps die je bij de Leerhof  kunt downloaden
  • Het mooie van eMindmaps is dat hetr geen flash of javascript oplevert, dus deze map werkt ook op je iPhone en iPad
     

 

Bijlage ScreenShot108.png
Gemiddelde van de beoordelingen:  -