Wintertijd

Wintertijd

door evelien roos -
Aantal antwoorden: 7

De tijd binnen Moodle staat bij ons nog steeds op zomertijd. Weet iemand hoe dit aan te passen is? Op moodle.org staat dat je de tijd moet instellen op servertime maar ik weet niet waar je dit kunt vinden.

Heeft iemand anders daar al problemen mee gehad?

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op evelien roos

Re: Wintertijd

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers

Hoi Evelien,

Ik heb hetzelfde probleem. Ik meende me te herinneren dat je tijdens de installatie ergens het tijdsverschil met GMT moest ingeven, maar ik vind het niet meer terug (misschien vergis ik mij gewoon hoor) Als dat inderdaad kan, dan is het op die manier op te lossen natuurlijk

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Wintertijd

door Kris Gonnissen -
Ik vrees dat elke gebruiker dat in zijn eigen gebruikersaccount moet veranderen ("Hoe laat is het nu bij jou?") - Ofwel zal elk van ons aan zijn eigen provider moeten vragen of hij de klok van zijn server even wil aanpassen (ik veronderstel dat Linux-servers dat niet automatisch doen)...
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Kris Gonnissen

Re: Wintertijd

door Huib van Wees -
Tja, dat hangt natuurlijk helemaal van de provider af.
Maar een beetje provider gebruikt ntp op zijn servers.
Ook ik heb ntp op mijn server(s) geinstalleerd staan.
Maar ondanks dat de tijd op de server goed stond, stond het in Moodle verkeerd.

Inmiddels heb ik een test bericht gestuurd en inmiddels staat het goed, maar ik heb wel recentelijk apache opnieuw gestart.

Maar ik denk dat een provider op de juistheid van zijn tijd aangesproken kan worden.


Met vriendelijke groet,

Huib
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Wintertijd

door evelien roos -

Bij je profiel kan je de tijd wijzigen naar GMT+1 maar dat betekent dus dat alle gebruikers dat zelf moeten doen om de tijd correct weer te geven.....

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op evelien roos

Re: Wintertijd

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers

Ik vrees inderdaad dat het dat geval is, en logisch eigenlijk. Wat er gebeurt is dat wij in de zomer op GMT+2 zitten en in de winter op GMT+1. Wij veranderen dus van tijdszone en GMT verandert natuurlijk niet mee, dat is juist de referentie.

Kent er iemand wat mysql om via een hackje al die gmt +2 in gmt+1 om te zetten ? Ik zoek en post het in elk geval al op general problems. ...oh evelien heeft dat al gedaan. Zie http://moodle.org/mod/forum/discuss.php?d=2937#14685

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Wintertijd

door Paul Wentholt -

dag Koen,

Martin heeft een php-file gemaakt die een en ander regelt. Zet timezone.php in de admin directory. Wanneer je nu het script benaderd kun je voor alle gebruikers in een keer een andere tijdzone instellen.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -