Geschikte moodle hosting in Nederland

Geschikte moodle hosting in Nederland

door Geert Stams -
Aantal antwoorden: 6
Hallo!

Na mijn eerste avontuur met space1 als hosting, wat geen succes was i.v.m. de safe php mode, ben ik op zoek naar een andere hosting provider om eens met moodle te kunnen experimenteren. Het hoeft dus (nog) niet een complete site voor een school te worden. Bij voorkeur unix / linux.
Ik wil me geen twee keer stoten aan een (soort) gelijke steen dus graag een paar tips. Het lokaal installeren maakt mijn systeem te langzaam. Dus extern maar bij wie.......???

Met dank en groet,

Geert Stams.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Geert Stams

Dit forumbericht is verwijderd

De inhoud van dit forumbericht is verwijderd en kan niet meer getoond worden.
Als antwoord op Geert Stams

Re: Geschikte moodle hosting in Nederland

door Bernard B -

Hi
Ik heb de server al een paar maanden op mijn eigen computer draaien. Er werken ongeveer 50 4 vwo leerlingen mee. Het werkt prima! Ik heb wel een wat duurder adsl abonnement bij zonnet en een redelijk stevig systeem. Een nadeel is dat mijn computer de hele dag aanstaat. Maar daarover kan jenatuurlijk met je leerlingen een afspraak maken.
Op school werken we al twee jaar tot volle tevredenheid met TeleTOP waarvan ik de administrator ben. Moodle heb ik pas ontdekt en ik ben eigenlijk erg onder de indruk van deze ELO.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Geert Stams

Re: Geschikte moodle hosting in Nederland

door trudy k -

By lycos ondersteunen ze installatie van Moodle. Via hun 1Click!Site is het installeren van moodle een fluitje van een cent. Ik heb zelf het All-in-one Pakket pakket genomen om eea uit te proberen maar ben me bewust dat als het echt in een lessituatie door meerdere classen tegelijk intensief gebruikt gaat worden ik moet upgraden.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op trudy k

Re: Geschikte moodle hosting in Nederland

door m bossers -
Lycos is waardeloos.
Ik heb daar inderdaad een oneclicksite gekocht.
Kost niets (7 euro p/m), maar is ook niets.
Je krijgt namelijk TOTAAL GEEN ondersteuning.
Dat houdt in dat als jij problemen met je moodle-site hebt, je die niet opgelost kan krijgen. Zeker omdat dit een shared server is, waar je bij de meeste -belangrijke- zaken niet kan komen.
Verwacht dus echt niets van het hosten van moodle bij Lycos.

Ik had voortdurend problemen met inloggen / sessie-cookies, dus ik heb het bedrijf DATACT benaderd en die hebben mijn hele lycos site in een keer oververhuisd naar hun shared server (die WEL compleet geschikt is voor moodle). Dat duurde nog geen dag !!!

Bij DATACT krijg je WEL (gratis) technische en inhoudelijke ondersteuning voor moodle, en het kost je maar iets van 135euro per jaar (inclusief domein en een stevig hostingpakket).

Mijn site werkt prima bij datact en ik heb echt nooit meer problemen en als ik wat wil weten/veranderen kan ik altijd de helpdesk bellen (de helpdesk jongens zijn technici die echt verstand hebben van zaken, niet zoals bij lycos: studenten die je moeten afwimpelen).

Dus: www.datact.nl

Succes !
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Geert Stams

Re: Geschikte moodle hosting in Nederland

door Rob Joris -

Als het om een experiment gaat  : wij zijn ook net begonnen met een experiment voor het basisonderwijs.

 Bezwaar dat onze server niet in Nederland maar in Brussel staat bedenking ?

If not => join in the fun

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Rob Joris

Re: Geschikte moodle hosting in Nederland

door Geert Stams -
Iedereen hartelijk dank voor de hulp. Het aanbod van Rob Joris is natuurlijk buitengewoon! Waarvoor dank, maar ik wil ook de technische kant proberen te beheren. Is voor mij een uitdaging. Verder woon ik zo kort bij "de streep" (200m) dat ik bijna een Belg ben en heb dus met Brussel geen moeite  smile .

Ik kwam zelf op het moodle forum opweb tegen, en moet zeggen dat deze ook een compleet aanbod lijkt te bieden voor een heel redelijk bedrag.

Met dank en groet,

Geert.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -