Response system integreren in Moodle mogelijk?

Response system integreren in Moodle mogelijk?

door Jeroen van der Wijst -
Aantal antwoorden: 8

Hoi iedereen,

Ik ben al enige tijd bezig om iets te vinden over het integreren van een response systeem in Moodle. Ik kan er vrijwel niets over vinden.

Wat ik wil is: dat studenten via antwoordkastjes in het lokaal vragen kunnen beantwoorden in moodle. en dat de ID van de antwoordkastjes gekoppeld kan worden aan een naam in moodle.

Kan iemand mij hier iets meer over vertellen? Of is er iets mogelijk om moodle te combineren met ActivInspire software of andere software van een Activ- of SmartBoard?

Groeten, Jeroen

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Jeroen van der Wijst

Re: Response system integreren in Moodle mogelijk?

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers

Wat is een antwoordkastje?

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Response system integreren in Moodle mogelijk?

door Jeroen van der Wijst -

Zeg maar een Audience Response System(ARS) ze noemen het ook wel Students Response System.

Wat ik denk dat er zou moeten gebeuren is dat het ID van de clicker gekoppeld wordt aan de ID van een user in Moodle en via iets van Realtimequiz  realtime vragen in het klaslokaal kunnen beantwoorden.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Jeroen van der Wijst

Re: Response system integreren in Moodle mogelijk?

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers

Hebben die dingen een browser, want dat is wel het minste wat je nodig hebt.

In dat geval zouden die inderdaad automatisch moeten aanmelden met een login voor elk kastje. In dat geval zit het probleem veel meer in het kastje dan in Moodle ...

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Response system integreren in Moodle mogelijk?

door Jeroen van der Wijst -

Nee, ze hebben dus geen browser. Anders zou je snel op een PDA of smartphone komen. Dat wil ik dus niet. Ik wil dus eigenlijk weten of er ergens iemand een interface heeft gemaakt die meerdere keren kan inloggen in moodle en die dan het ID van dat kasje koppeld aan de inloggegevens van Moodle.

hier een link van een ARS systeem: http://www.enjoy-ars.com/2-2-Audience%20remote.htm#218

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Jeroen van der Wijst

Re: Response system integreren in Moodle mogelijk?

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers

Hier moet ik passen. Ik weet dat Moodle 2.0 een uitgebreide API heeft, dus het zou moeten kunnen om een laag te schrijven tussen Moodle en de software die opvangt wat er op je kastjes gebeurd is.

Misschien dat de Moodle Iphone applicatie in de buurt komt van wat je zoekt. De code ervan staat hier  https://sourceforge.net/scm/?type=svn&group_id=205764

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Jeroen van der Wijst

Re: Response system integreren in Moodle mogelijk?

door Richard van Iwaarden -

Hans de Zwart had op de laatste Moodlemoot een optie om via SMS te stemmen. Misschien is daar iets mee mogelijk?

(bv: goedkope prepaid telefoontjes uitdelen, nummer afzender koppelen aan Moodle ID?)

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Richard van Iwaarden

Re: Response system integreren in Moodle mogelijk?

door Jeroen van der Wijst -

dat lijkt op zich een goede oplossing, alleen wil ik de tijd om een vraag te beantwoorden limiteren. en dan is dat te traag.

Ik denk dat ik misschien nog een idee heb. een programma die de antwoorden registreerd van de antwoordkastjes en als de vragen klaar zijn het automatisch in de database van Moodle bijwerkt. ik kan namelijk wel met een transparante laag werken. zodat studenten de vragen in moodle zien en de antwoorden geven in het programma van de kastjes.

iemand hier een idee over?

Gemiddelde van de beoordelingen:  -