Mezuen egilea: Valery Fremaux

Moodle in English -> General plugins -> Issue tracker requirements -> Re: Issue tracker requirements

Valery Fremaux -
Hi Dan, here comes my point by point position about your requests :

No ability to prioritise tasks.

Actually possible, I use techproject for that more complex task handling features so I didn't have so much need of this before. Not very hard to add this field and handle it within existing screens.

* Completed tasks should not be listed on the same page as open tasks.

Agree with you. This might be a very practical improvement, and was asked for by Robert Berntein already. I might assign some free hours job on it (as it comes in within a more global working assignations for other projects for my customers).

* The ability to restrict who has permission to create issues in a tracker to stop students flooding the tracker with joke requests

This is already possible, restricting the use of the "mod/tracker:report" capability.

* Specify which accounts/members appear in the 'Assigned To' so that only the IT ...

Normally bound (or should be) to the "mod/tracker:resolve" capability in the current module. Resovers cab give back the issue ticket to any of the tracker's managers (whith the "mod/tracker:manage" capability).

Can the current Moodle Tracker mod already do some or all of the above? ...

For more complex tasks of project management, you may try the techproject module wich implements a richer managment model, this module is being revised to increase the notification possibilities (a bit weak till now). I will spend some hours on it to renew the distribution...

Cheers !!
Sais pas, mais là ils disent bien de taper les deux mots. J'ai essayé avec l'un puis l'autre, et le formulaire passe toujours pas.. mes requêtes sortantes sont peut être bloquées...

Moodle en français -> Discussions techniques -> Problème : reCAPTCHA qui CAPTCHA rien !

Valery Fremaux -
Voilà mon pb : après la prgrammation des clefs publiqes et privées, les images Captcha se génèrent bien, mais la vérification échoue systématiquement (faut dire que certains mots générés sont à peine lisiblesn des fois).

Il y a t-il des contraintes spéciales pour vérifier les captcha ?

Cheers.
Puntuazioen batez bestekoa: -
Florence, je pense que la meilleure position en effet serait dans signup.php : à la fin :

echo "<script type=\"text/javascript\">
 var RecaptchaOptions = {
 theme: 'clean'
 };
 </script>";

$mform_signup->display();
 print_footer();

Par contre je n'ai pas vu d'effet notable sur le look du Captcha...
Cheers.
Bonjour Christian,

je ne pense pas qu'il y ait de réponse au niveau "administration" de Moodle.

Ces clauses d'ordre sont intégrées assez profond dans les librairies et les fonctions de récupération de données de Moodle. La plupart du temps, le lastname est utilisé implicitement comme critère d'ordre (et donc explicitement dans les requêtes). Mais il suffit que certaines jointures fassent apparaître par exemple l'assignation comme premières données récupérées pour que l'ordre paraisse comme bien aléatoire.

On peut simplement suggérer dans les forums de dévelopeurs anglophone ou dans le tracker qu'une "review" soit effectuée par les HQ pour caler ces requêtes partout d'une manière consistante...

Cheers.