webhosting + LDAP

webhosting + LDAP

door P H -
Aantal antwoorden: 5
De mensen die hun gebruikers-authentificatie via LDAP doen, welke webhosting gebruiken jullie? Of doen jullie misschien allemaal de hosting zelf?

En voor de mensen die dat via webhosting doen, staat de LDAP server dan bij jullie op school? Lukt die verbinding goed?
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op P H

Re: webhosting + LDAP

door Ger Tielemans -
Wij hosten Moodle zelf en hebben ook een LDAP tussen onze administratie en Moodle geplaatst: wie door de schooladministratie wordt aangemaakt, bestaat meteen in Moodle. (Dat scheelt ENORM VEEL TIJD voor beheer.)
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Ger Tielemans

Re: webhosting + LDAP

door P H -
Dat was de bedoeling, om tijd te besparen, en vooral ook om het de leerlingen makkelijker te maken. Nu moeten ze twee wachtwoorden onthouden.

Alleen hebben we nu een webhosting die de LDAP module niet wil instellen, dus zouden we in elk geval van hosting moeten veranderen. En omdat de LDAP dan echt via internet moet kunnen communiceren, wou ik eens weten of dat wel goed draait op die manier.

Mensen ervaring met die opstelling?
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op P H

Re: webhosting + LDAP

door Richard van Iwaarden -

Wij hosten extern, bij Webskoel. Bevalt erg goed. We hebben ongeveer 1000 gebruikers in Moodle op dit moment en deze authenticeren allemaal tegen onze ldap die bij ons binnen staat.

Soms schijnt het inloggen wel eens langzaam te gaan. Als 50 mensen in één keer inloggen bijvoorbeeld. Misschien krijgen er dan 10 een foutmelding, maar bij een nieuwe poging gaat het dan wel goed. Dit is ook logisch, het aantal aanvragen wordt gewoon even te hoog en bij de tweede poging zit de eerste 40 er al in en kan de tweede 10 er makkelijk bij.

Dit kan ook een restrictie zijn in ons netwerk, dat weet ik niet. Misschien hebben onze systeembeheerders het wel zo ingesteld dat er maar een aantal simultane connecties naar onze ldap mogelijk zijn.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Richard van Iwaarden

Re: webhosting + LDAP

door P H -
Ik ga dan eerst maar eens proberen om via een lokaal geplaatste Moodle even aan te laten melden via LDAP.
Wat moet ik juist op de server (waar de Active Directory op staat) instellen, welke poort moet ik openstellen op de firewall,... alle hulp is om te beginnen welkom, dus ook links
Gemiddelde van de beoordelingen:  -