Altijd weer UPGRADE problemen

Re: Altijd weer UPGRADE problemen

door Ger Tielemans -
Aantal antwoorden: 0

Nee, je moet eerst je backup van 1.6 opnieuw compleet installeren.
Moodle gaat bij een update zelf op zoek naar oude tabellen en past die soms ingrijpend aan voor 1.9:

  1. de backup van de php-directories van Moodle 1.6 terugzetten in een dir
  2. de mysql dump terugplaatsen met phpadmin 
  3. je config.php op beide aanpassen (pad naar dir en naam database)
  4. als je zelf geen wijzigingen hebt aangebracht kun je daar de laatste daily 1.6 van moodle.org er overheen zetten en de /moodle/admin/ pagina bezoeken.
  5. als je het database (utf8?) upgrade script nog niet gedraaid had op je oude 1.6, dan is dit het moment om dat te doen, anders deze stap skippen. (Als je het al gedaan had is de knop voor die update niet meer zichtbaar voor de admin. Je kunt het ook in je 1.6 config.php zien, daar staat dan de regel: $CFG->unicodedb = true;  // Database is utf8
  6. Als dat allemaal goed blijft gaan en weer werkt, maak je eerst een copie van deze nieuwe 1.6 php-dirs en een copie van de goede database
  7. Dan vervang je de php-1.6 dirs door de copie van de php-1.9 dirs MET BEHOUD VAN JE CONFIG.PHP in de root dir van Moodle
  8. Als je dan de /moodle/admin/ pagina bezoekt, heb je een nieuw poging voor upgrade van 1.6 naar 1.9 in gang gezet.
  9. Lukt dit niet? wat zegt je foutlog file: heb je aanvullende blokken of modules geplaatst die bij upgrade storen? (Ik had zelf in het verleden last van een reserverings-module; die moest er altijd eerst uit voor ik ging updaten en zette ik later na de update weer terug  glimlach
  10. directies vegen, database weggooien, van beide nieuwe copie van goede set terugplaatsen, nieuwe poging, weer naar foutlogs kijken..

Gemiddelde van de beoordelingen:  -