Leerlingen aan een cursus toewijzen.

Leerlingen aan een cursus toewijzen.

door Hans B0s -
Aantal antwoorden: 11

Hi,

Een nieuwe periode staat weer voor de deur. Dus denk ik even een paar deelnemers aan een cursus toe te wijzen.

Kan dus niet.

Tenzij ik ga zitten prutsen met CSV filetjes ofzo.

Is er iemand, misschien, die hiervoor gewoon een oplossing heeft gemaakt?

Zou fijn zijn.

Groetjes,

Hans.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Hans B0s

Re: Leerlingen aan een cursus toewijzen.

door Ger Tielemans -

Welke versie gebruik je? Batch-files inlezen?

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Ger Tielemans

Re: Leerlingen aan een cursus toewijzen.

door Hans B0s -

Ik gebruik versie 1.8.2 en heb ooit eens ergens de tip gehad om een csv bestandje te gebruiken om e.e.a. in te voeren.

En nee: Zelf laten invoeren is niet echt handig. 'k heb graag alle leerlingen tijdig, net voor 't beging in een cursus staan.

Hans.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Hans B0s

Re: Leerlingen aan een cursus toewijzen.

door Ger Tielemans -
in het menu site beheer kun je gebruikers uploaden. Klik op het vraagteken bij uploaden voor verdere uitleg.
Bijlage logo007.png
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Ger Tielemans

Re: Leerlingen aan een cursus toewijzen.

door Hans B0s -

Ja, Dat zijn dus die csv filetjes.triest

Als een deelnemer op 't knopje [JA] klikt bij het aanmelden voor een cursus dan gebeurt er toch ook iets waarmee hij ('k heb geen zij in de groep zitten) zich aanmeld. Met die functie en de lijst van geregistreerde gebruikers zou 't toch mogelijk moeten zijn om een gebruiker in een cursus te plaatsen, zonder gedoe met csv files.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Hans B0s

Re: Leerlingen aan een cursus toewijzen.

door Hans de Zwart -
Hoi Hans,

Als docent kun je in een standaard Moodle installatie zelf cursisten/leerlingen aan je cursus toewijzen.
Klik in je cursus in het beheer menu op "Rollen toewijzen". Daarna op "Cursist" of "Leerling" of "Student" (afhankelijk van hoe het bij jou is ingesteld).
Rechts zie je nu alle geregistreerde gebruikers. Je kunt er één of meerdere selecteren en deze met de "pijl naar links-knop" inschrijven in je cursus.

Succes!

Hans

P.S. Het zou leuk zijn als je wat meer over jezelf vertelt in je profiel...
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Hans de Zwart

Re: Leerlingen aan een cursus toewijzen.

door Hans B0s -

Dag Hans,

Dat is nou precies waar ik al die tijd naar heb lopen zoeken.glimlach

Bedankt.

En wat het profiel betreft.... Lijkt me een goed idee om binnenkort wat aandacht aan te besteden.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Hans B0s

Re: Leerlingen aan een cursus toewijzen.

door Ger Tielemans -

Een lijst gebruik je om een nieuwe verzameling leerlingen in een klap foutloos met hun voornaam, achternaam, email, gebruikersnaam en wachtwoord in een Moodle in te schrijven (en eventueel ze meteen aan een cursus toe te wijzen.)

Leerlingen per cursus aanklikken in een lijst als ze al zijn ingeschreven??... daar maak je snel een fout!

Als leerlingen al zijn ingescheven in een Moodle, is de meest eenvoudige wijze van inschrijven voor een cursus: een sleutel aan ze uitdelen. Op onze scholen bijvoorbeeld geven docenten alle cursussen van leerjaar X in periode Y EEN EN DEZELFDE sleutel. Leerlingen kunnen zich met die ene sleutel aanmelden voor al hun cursussen voor die periode: kun je meteen zien welke leerlingen alert zijn. Ik blijf dit een erg mooie uitvinding van Moodle vinden en snap niet waarom mensen er zo moeilijk over doen..

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Ger Tielemans

Re: Leerlingen aan een cursus toewijzen.

door Hans B0s -

Op dit moment is m'n manier van werken voldoende.

Als alle deelnemers aan een cursus zijn gekoppeld (en nu weet ik dat dat een rol is) dan verstuur ik vanuit "deelnemers" een mailtje naar de gehele lijst in de betreffende cursus.

Werkt. (behalve dan dat ik nog een bulk e-mail probleempje d'r in heb zitten, maar dat is een ander probleem).

Hans.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Hans B0s

Dit forumbericht is verwijderd

De inhoud van dit forumbericht is verwijderd en kan niet meer getoond worden.
Als antwoord op Verwijderde gebruiker

Re: Leerlingen aan een cursus toewijzen.

door Hans B0s -

Dag Richard,

Het overerven van onderliggende cursus is ook zoiets waar ik nog nooit naar heb gekeken.

Kan wel eens handig zijn.

Hans.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -