Afmelden bij een cursus

Afmelden bij een cursus

door Kyle Stalenburg -
Aantal antwoorden: 5

Hallo iedereen

ik heb me onlangs aangemeld bij een cursus waar ik niet bij wil zitten

hou kan ik mezelf afmelden bij deze cursus?

hartelijk dank

Kyle Stalenburg

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Kyle Stalenburg

Re: Afmelden bij een cursus

door Jan Haker -
Ik zou bijna zeggen: lees de gebruiksaanwijzing .... Als je Moodle "normaal" is ingericht vindt je links een blokje "Beheer" met daaronder "Zeg mijn lidmaatschap van .... op". Zie hieronder.

Succes!
Bijlage screendmp.png
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Jan Haker

e: Afmelden bij een cursus

door Richard van Iwaarden -

Volgens mij gaat dat niet altijd op. Standaard kunnen leerlingen zich volgens mij niet afmelden in een cursus. Beheerders kunnen dit wel.

De standaardrol voor gebruikers/leeringen laat alleen toe dat ze in het blokje 'beheer' hun cijfers kunnen zien.

Bij 'rollen' kun je specifiek de rechten wijzigen om leerlingen wél de optie te geven om hun lidmaatschap in een cursus op te zeggen. Het is me alleen nog niet duidelijk wat er daarna met ingeleverd werk gebeurt.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Richard van Iwaarden

Re: e: Afmelden bij een cursus

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers
Er gebeurt niets met het werk: het blijft in de cursus en wordt alleen niet meer zichtbaar omdat de leerling niet meer bestaat binnen de cursus. Dus als die terugkomt, staat alles terug zichtbaar.
Zijn werk verwijderen kan alleen door de cursus op standaardinstellingen te zetten (en dan is ineens al het werk van iedereen weg knipoog )
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Kyle Stalenburg

Re: Afmelden bij een cursus

door Peter-Anne Wissema -
Als je jezelf dus niet kunt afmelden, stuur dan een mailtje naar de docent of beheerder van de cursus met het verzoek jou uit te schrijven. Sterkte.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Kyle Stalenburg

Re: Afmelden bij een cursus

door Kyle Stalenburg -

bedankt iedereen.

het is me uiteindelijk gelukt.

ik kon het niet via de knop :P en de leraar wou me pas afmelden als ik terug kwam bij mn oude cursus :P maar daar had ie een nieuw wachtwoord voor :P na een uur raden met alleen de hint : "Chowsky" ( waar we het nog nooit over hebben gehad ) wist ik het wachtwoord turing machine te raden. dus toen ik bij m'n oude cursus weer terug kwam werd ik uit de andere gekickt :P

bedankt voor de reacties

Gemiddelde van de beoordelingen:  -