Rollen voor kalenderblok

Rollen voor kalenderblok

door Wijnhold Bolt -
Aantal antwoorden: 12
Ik gebruik Moodle 1.8.4+ (2007021540)
Is het mogelijk om bij een cursus een leerling de rol van leraar/cursusaanmaker/beheerder te geven zodat hij de kalender kan beheren en daar het huiswerk dat door docenten wordt opgegeven kan noteren?

Ik heb geprobeerd een leerling de rol van beerder over een kalenderblok te geven, maar hij kan geen activiteiten inplannen...
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Wijnhold Bolt

Re: Rollen voor kalenderblok

door Ger Tielemans -

Een leerling kan in de kalender toch privé briefjes plakken die hij alleen ziet? (of mis ik je vraag.)

 (ik heb in het css-stijlblad het label in de kalender daarom geel gemaakt)

Probleem is alleen dat ik ze nu alleen in de grote kalender zie, ik zoek naar een manier om ze ook in de kleine kalenders te tonen, weet iemand hoe dat moet?

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Wijnhold Bolt

Re: Rollen voor kalenderblok

door Helen Foster -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers
Dag Wijnhold,

Je moet een kalender-editor-rol maken en geef de leerling deze rol in de cursus. Zie Engelse documentatie voor meer informatie: Calendar editor role.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Helen Foster

Re: Rollen voor kalenderblok

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers
Ha, een mooie pagina om te vertalen en in http://docs.moodle.org/nl te zetten glimlach
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Rollen voor kalenderblok

door Wijnhold Bolt -
Ik heb het voor elkaar!
De situatie in een bepaalde klas is als volgt: Eén leerling beheert het klasseboek waarin al het huiswerk staat. Dat klasseboek staat in principe op school en bevat onder andere het huiswerk. Dat huiswerk wil de betrokken docent ook digitaal zichtbaar maken op moodle in de kalender. Daartoe stelt hij een leerling aan die per dag in een kwartiertje het huiswerk op moodle zet mbv kalenderfunctie.
Iedere leerling ziet dan het huiswerk staan.

Ik wil het best even vertalen, maar hoe en waar precies??
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Wijnhold Bolt

Re: Rollen voor kalenderblok

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers
Ik heb er hier een plekje voor gemaakt: http://docs.moodle.org/nl/Kalender_bewerken_rol
Bedankt!
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Rollen voor kalenderblok

door Wijnhold Bolt -
Zie ik het nou goed? Heeft Kris de vertaling al geleverd?
Mijn voorkeur gaat trouwens uit naar kalenderbeheerder ipv kalenderbewerker.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Wijnhold Bolt

Re: Rollen voor kalenderblok

door Kris Gonnissen -
Tja, ik had vroeger ook al wat geëxperimenteerd met die rol, en voor mezelf had ik ze Agendabewerker genoemd. Vandaar...
Kalenderbeheerder of agendabeheerder i.p.v. -bewerker: akkoord!
In een Moodle 1.8.2+ werkt deze functie bij mij jammer genoeg niet correct, en in een (andere) Moodle 1.8.4 wel. Enig idee?

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Kris Gonnissen

Re: Rollen voor kalenderblok

door Ger Tielemans -

Leuk idee om het bijhouden van dat klasseboek weer bij de leerlingen te leggen.

(Ik had in oude Moodle deze rol met code patches gemaakt, met deze oplossing hoef ik weer een lokale patch minder bij te houden, lang leve de rollen!) 

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Kris Gonnissen

Re: Rollen voor kalenderblok

door Kris Gonnissen -
Intussen werkt dit ook perfect in mijn Moodle 1.8.2+. Waarom het voordien niet lukte, is me een compleet raadsel.
Handig: ik heb aan alle collega-leerkrachten rechten gegeven op de kalender van de startpagina. Nu hoeven de beheerders die agenda niet meer aan te vullen...
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Kris Gonnissen

Re: Rollen voor kalenderblok

door Guido van der Waals -

Hmmm, ik gebruik Moodle 1.8.2+ (2007021520)

Maar wanneer ik op cursusniveau een leerling de rol "agendabeheerder" toeken kan die leerling alle agenda's van alle cursussen van die leerling bewerken. Of doe ik iets fout?

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Guido van der Waals

Re: Rollen voor kalenderblok

door Helen Foster -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers
Als je in een cursus een leerling de rol "agendabeheerder" geeft, dan kan die leerling alleen activiteiten voor deze cursus bewerken.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -