Groepen

Groepen

door Herman van Keulen -
Aantal antwoorden: 6

Ik heb een aantal groepen in een course aangemaakt.
Mijn vraag is nu: wat kan ik hier nu mee?

Ik kan helaas bijv. niet bepaalde opdrachten aan groep 1 en andere aan groep 2 toewijzen.

 

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Herman van Keulen

Re: Groepen

door Peter-Anne Wissema -

Als je gescheiden groepen wilt hebben, d.i. dat groep 1 niet ziet wat groep 2 wel ziet, is er maar één manier tot op heden. Dat is dat je voor elke groep een aparte "Course" aanmaakt. Je kunt wel van je originele course een backup maken, en die backup met alle opdrachten terugzetten over de nieuwe courses en dan vervolgens weghalen wat voor die groepen niet van belang is.

Sterkte.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Peter-Anne Wissema

Re: Groepen

door Herman van Keulen -

Dank voor je antwoord.
Maar ...... wat moet ik dan met de optie Groups? Zie ik iets over het hoofd?  droevig

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Herman van Keulen

Re: Groepen

door Peter-Anne Wissema -

Nee, je ziet niet echt iets over het hoofd. De opties groups is vooral makkelijk bij het beoordelen. Je kunt als je deze optie gebruikt makkelijk een selecties maken van welke groep je ingeleverd wilt zien en beoordelen, en je kunt leerlingen makkelijker terugvinden dan in een lange verzamellijst met alle leerlingen.

Je kunt op "Mijn Moodle" kijken als gast. Wellicht helpt je dit een beetje.

url:  www.veurs.nl/moodle

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Herman van Keulen

Re: Groepen

door Hans de Zwart -
Beste Herman,

De groepfunctionaliteit is bedacht voor het maken van groepen van mensen die hetzelfde programma volgen. Als mensen een verschillend programma volgen kun je beter twee apart vakken maken.
Je kunt mensen d.m.v. groepen  compleet gescheiden van elkaar hetzelfde vak aanbieden. Ook kun je elke groep zijn/haar eigen forums geven (zelfde titel als de andere groepen, maar ze zien elkaars berichten niet). Ook kun je elke groep een aparte docent geven.

Er zijn dus vele voordelen, maar ze zijn niet altijd even intuïtief.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Hans de Zwart

Re: Groepen

door Peter-Anne Wissema -

Toch heb ik dan een hikje; zelfs als ik een opdracht aanmerk voor gescheiden groepen zien alle groepen die opdracht. Hoe kan je dan een opdracht verbergen voor de ene groep en zichtbaar maken voor de andere?

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Herman van Keulen

Re: Groepen

door Zuidhof Patrick -
Om een aanvulling op Hans te geven, met groepen kun je ook heel goed activiteiten gescheiden houden. Je kunt  activiteiten aan  een groep verbinden  die alleen deze groep ziet.. Probeer het maar een uit met de kalender.

En by the way Herman hoe gaat ??
Het is lang geleden mail me es op patrick@zuidhof.com
Gemiddelde van de beoordelingen:  -