na update van 165 naar 184 groepen weg

na update van 165 naar 184 groepen weg

door trudy k -
Aantal antwoorden: 3

na een update van 1.6.4 via 1.6.5. naar 1.8.4 zijn alle groupen verdwenen.

soms waren groepen op cursus niveau ingesteld, soms op activiteitenniveau.

Is iemand hier al tegenaan gelopen?

Is dit bij iemand goedgegaan?

Zie wel op engelstalig forum dat groepen in 1.9 op andere wijze worden ondersteund.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op trudy k

Re: na update van 165 naar 184 groepen weg

door trudy k -

nog wat invullende informatie (heb eea gereproduceerd en op verschillende manier hier een oplossing voor proberen te vinden oa door alle (quickmail, filemanager, questionnaire) "vreemde" blocks en modules te deinstalleren voor de upgrade van 165 naar 184. Zonder resultaat. de fout in de groepen blijft.

Verder

Bij het updaten krijg ik de volgende foutmelding bij het onderdeel groupen:

De Moodledatabase van versie 1.6.5 + (2006050550) naar versie 1.8.4+ (2007021541) aan het opwaarderen...

Alles is succesvol

Daarna processing role assignments

De Moodledatabase van versie 1.6.5 + (2006050550) naar versie 1.8.4+ (2007021541) aan het opwaarderen...

Alles is succesvol

Daarna processing role assignments

· Processing role assignments (5265/18914) Ending: 32 minuten 11 seconden

· (mysql): CREATE UNIQUE INDEX mdl_groumemb_grouse_uix ON mdl_groups_members (groupid, userid)

· 1062: Duplicate entry '150-745' for key 3

· ADOConnection._Execute(CREATE UNIQUE INDEX mdl_groumemb_grouse_uix ON mdl_groups_members (groupid, userid), false) % line 889, file: adodb.inc.php

· ADOConnection.Execute(CREATE UNIQUE INDEX mdl_groumemb_grouse_uix ON mdl_groups_members (groupid, userid)) % line 89, file: dmllib.php

· execute_sql(CREATE UNIQUE INDEX mdl_groumemb_grouse_uix ON mdl_groups_members (groupid, userid), true) % line 1999, file: dmllib.php

· execute_sql_arr(Array[1], true, true) % line 1084, file: ddllib.php

· add_index(Object:XMLDBTable, Object:XMLDBIndex) % line 78, file: upgrade.php

· Fout Scroll to continue button

------------------------------------------------------------------------------------------De bestanden die genoemd zijn verwijzen naar de volgende plekken:
· file:/C:/xampp/htdocs/moodle/lib/adodb/adodb.inc.php
· file:/C:/xampp/htdocs/moodle/lib/ddllib.php
· file:/C:/xampp/htdocs/moodle/group/db/upgrade.php

--------------------------------------------------------------------------------------------

als ik naar de database kijk ontbreekt in tabel mld_groups twee regel: courseid en password. wel is er eentje toegevoed: enrollmentkey. en is er bij description als standaardwaarde NULL toegevoegd.

een upgrade naar 1.9.x hierna mislukt volledig en zit dan vast.

Ik heb geen idee waar ik deze fout moet zoeken, echte php kennis ontbreekt me. Ik ga nu terug naar de vorige versie (165) dit baart me grote zorgen!!

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op trudy k

Re: na update van 165 naar 184 groepen weg

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers
Groepen in 1.8 zijn "raar" - wat bugs in geslopen droevig

Een aantal mogelijkheden om te testen:
  • voer voor je upgrade een "repair tables" uit in phpmyadmin
  • loop door de verschillende versies voor je upgrade: 1.6 -> 1.7 -> 1.8 . Zo kun je nauwkeuriger zien waar het fout gaat.
  • ga van 1.6 naar 1.9 - zou wat groepen betreft beter kunnen werken dan via 1.8.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: na update van 165 naar 184 groepen weg

door trudy k -

koen, je suggestie direct van 1.6x naar 1.9 te upgraden werkt.big grin

voor mijn productieomgeving wacht ik nog even maar heb getest :

upgrade 1.64 naar 1.9 (4) - groepen zijn  OK .  

1.66 naar 1.9 (4) - idem.

heb nu geupgraded en zit op 1.66 en ga eerst uitgebreid testen met 1.9 want ben nog een beetje terughoudend.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -