Moodle en digitaal portfolio

Re: Moodle en digitaal portfolio

by Hans de Zwart -
Number of replies: 0
Bij ons op school zijn we ook bezig met het (naar mijn mening gehypte) idee van digitale portfolios. We gaan nu een product uitproberen (Portfolio Online van het Centrum voor Nascholing in Amsterdam), hebben een mooie methodiek en laten leerlingen ook gewoon websites maken als portfolio.
Ik wacht eigenlijk een beetje op de ontwikkeling van Moodle in de juiste richting en verwacht dat het binnen een jaar gaat gebeuren. Mijn geld staat op een aantal paarden:
  • De Wiki Module met vooraf ingerichte inhoud (vraag Ger om toelichting en uitleg.)
  • De Book Module van Skodak waarbij de leerlingen een mogelijkheid hebben om een boek aan te maken.
  • MyDMS in ontwikkeling onder leiding van de Griek Jon Pa....... (ingewikkelde Griekse naam). Dit is een heel document management systeem, met flexibel rechten en publicatie beheer. Hier heb ik eigenlijk de hoogste verwachtingen van omdat de leerlingen daarin eigen schijfruimte en bestandsbeheer op de webserver krijgen.
  • Eén of andere enthousiasteling die het Portfolio denken als nieuwe module schrijft (zou zo maar kunnen gebeuren).
Hopelijk heb je hier wat aan.