Comiopal, Concept voor E-learning

Comiopal, Concept voor E-learning

door Bas Eisenga -
Aantal antwoorden: 0

Paterswolde, 4 febr, 2008

Betreft: Comiopal

1. Concept voor (bij- en na-) scholing mbv E-learning
2. Digitale anamneselijst + rapportgenerator en
3. follow-up-/ behandelevaluatieprogramma GGZ


Geachte Moodle gebruikers, 

Aanleiding:
Mijn naam is Bas Eisenga. Ik ben nieuw op dit forum en tamelijk onbekend met Moodle. Heb verschillende keren geprobeerd het te installeren op mijn computer maar dat is helaas nooit gelukt.

Context:
Ik ben werkzaam als (kinder- en jeugd-) psychiater bij Accare, lokatie de Ruyterstee Assen (Dr) en ik benader u om u attent te maken op Comiopal, een concept voor (bij- en na-) scholing in de GGZ op basis van E-learning, dat ik ontwikkeld heb. 

Waarom benader ik juist u ?
Ik benader u omdat ik op zoek naar mensen om gezamelijk mijn E-learningconcept verder te ontwikkelen en heb begrepen dat mijn ideeen mogelijk naadloos aansluiten bij hetgeen u reeds ver hebt doorontwikkeld. Als dat zo is dan zou ik graag aansluiting zoeken bij Moodle om te bezien of er een vorm van "kruisbestuiving" mogelijk is (en in een poging om te voorkomen dat ik het wiel opnieuw ga uitvinden).

Doelgroep:
Ik heb bij de ontwikkeling van Comiopal vooral professionals werkzaam in de (G) Gezondheidszorg voor ogen gehad, hoewel het concept voor onderwerpen op elk willekeurig ander vakgebied te gebruiken is.

In essentie:
Onderwijsmodules gemaakt volgens de Comiopalformule zijn gebaseerd op een combinatie van powerpointpresentaties en videoopnames van de spreker/ docent.
In feite heb ik dit concept in detail beschreven in de vorm van een aantal videopresentaties op internet. (www.comiopal.com)

Twee andere toepassingen van Comiopal: 
Behalve voor E-learning is Comiopal ook te gebruiken als programma om anamneses (vragenlijsten) digitaal af te nemen (waarbij op basis van de antwoorden automatische conceptbreiven aan huisartsen worden gegenereerd mbv een rapportgenerator) en als programma om het effect van behandelingen in de GGZ te evalueren.

Vraag:
In de conceptfase heb ik vooral behoefte aan feedback (tips, suggesties en adviezen) van een aantal deskundigen op verschillende gebieden. 

Aan dit project zijn verschillende (6) aspecten te onderscheiden, tw:

  a.. Onderwijskundige/ didactische aspecten
  b.. Technische aspecten (ICT)
  c.. Vormtechnische aspecten (Grafische vormgeving/ GUI)
  d.. Bedrijfskundige (Organisatorische/ Financiele) aspecten
  e..Juridische aspecten
  f.. Vakinhoudelijke aspecten.

In eerste instanties benader ik u vooral mbt de technische en bedrijfsmatige aspecten. En uiteraard de vraag of u het mogelijk en wenselijk acht om Comiopal als concept te intgereren in Moodle, danwel of u andere mogelijkheden ziet om Comiopal verder te ontwikkelen. Ik houdt mij nadrukkelijk aanbevolen voor tips, suggesties en adviezen !! 


U vindt uitgebreide achtergrondinformatie, o.a. middels een twaalftal videopresentaties/ Videocasts op: www.comiopal.com
(Geluidskaart en Adobe Flash Playewr vereist; gratis te downloaden maar vaak niet geinstalleerd op een netwerkserver. In dat geval dit berichtje eventueel even doormailen naar uw eigen prive-emailadres om de presentaties aldaar te bekijken).

Bij voorbaat hartelijk dank voor eventuele reacties !!


Met vriendelijke groet,

T.B. Eisenga

T: 050 - 406.36.50
M: 06 - 23.12.21.78
E: comiopal@xs4all.nl
www.comiopal.com

Gemiddelde van de beoordelingen:  -