Problemes amb la càrrega massiva d'usuaris

Problemes amb la càrrega massiva d'usuaris

per Jordi Fontich Vicens -
Nombre de respostes: 7
Hola,
estic intentant fer una càrrega d'usuaris. He preparat el fitxer com sempre. Fins i tot l'he provat sobre una 1.8.3, però quan provo de carregar-lo sobre una 1.8.4+ em retorna el missatge

"" no és un nom vàlid per a un camp

He refet el fitxer, he refet la primera línia, he provat només amb un usuari, sense la primera línia... però res: sempre em surt el mateix missatge.

A algú li ha passat el mateix? Alguna idea sobre què he de fer?
 
                        
En resposta a Jordi Fontich Vicens

Re: Problemes amb la càrrega massiva d'usuaris

per Raül Fernández -

Hola Jordi, un cop més ens trobem amb problemes de codificació. El fitxer està en UTF-8 o en unicode? Poses accents o sense? Amb quin editor ho fas?

La manera més fàcil és fer servir el notepad en unicode sense accents als noms. A partir d'aqui et pots barallar amb el OpenWriter, amb accents i en UTF-8.

En resposta a Raül Fernández

Re: Problemes amb la càrrega massiva d'usuaris

per Jordi Fontich Vicens -
Hola Raül!

El cas és que mai he tingut problemes al crear i carregar fitxers.

Notepad? Desconec aquest programa.

Jo vaig amb Kate (Kate 2.5.7 sobre KDE 3.5.8). He comprovat la codificació i tampoc és això (unicode utf8), així que m'inclino per un bug del 1.8.4+, tot i que no sé si soc molt agossarat... De fet aquest mateix fitxer m'ha carregat bé sobre un 1.8.3 Gran somriure

Si algú calça un 1.8.4+ puc provar d'afegir un adjunt amb usuaris de prova per veure si el pot carregar o obté el mateix error que jo...
En resposta a Jordi Fontich Vicens

Re: Problemes amb la càrrega massiva d'usuaris

per Raül Fernández -

Hola, he provat un dels fitxers antics d'usuaris amb la 1.8.4+ (actualitzada d'avui mateix) i no he tingut cap problema.

És un fitxer en codificació ANSI sense caràcters especials.

En la 1.9 han fet un pas més, i ja et permet definir el caràcter de separació i la odificació en la que tens el fitxer Gran somriure tota una virgueria.

Passa'm el teu fitxer, a veure si hi ha algun caràcter de capcelera, o un eol dels que els sistemes unix afegeixen al final de la linia a més del salt de carro.

En resposta a Raül Fernández

Re: Problemes amb la càrrega massiva d'usuaris

per Manel Marin Torrent -
Hola Raül,

mira jo ara he de fer una càrrega massiba d'usaris amb la 1.8.4+ i com no ho he fet mai ja et demano ajuda em pots passar un arxiu de mostra per mirar la forma que ha de tenir? I si pots fer-me cinc cèntims de com es fa doncs perfecte!!

Moltes gràcies,

Manel
En resposta a Manel Marin Torrent

Re: Problemes amb la càrrega massiva d'usuaris

per Raül Fernández -

Hola Manel, et passo un txt, en mode ANSI sense accents, és la manera més segura per pujar usuaris. Les proves les he fet amb aquest, i funciona.

Tingues present que si afegeixes camps com ara "course1", "course2", a més matriculará a l'alumne corresponent en el curs o cursos que vulguis, tan sols has de posar el nom curt del curs en el camp course1 corresponen a l'alumne que culguis.

En resposta a Raül Fernández

Re: Problemes amb la càrrega massiva d'usuaris

per Jordi Fontich Vicens -
Hola Raül,
efectivament, Kate em permet triar entre si vull el fi de línia tipus UNIX, Dos/Windows o Mackintosh. Jo el tinc configurat en UNIX per defecte. Tot i això si ho canvio a Dos/Windows tampoc em funciona... Trist

Tot i això, en el Moodle en qüestió hi estic tenint més problemes: resulta que està en un servidor de centre, amb accés per intranet i extranet. Doncs bé: en aquest moment no tinc accés a les dades que hi ha a Moodledata. Jo no hi tinc accés. Moodle si. M'explico: puc fer una còpia de seguretat, és a dir la fa i la desa, però jo no puc accedir a la carpeta dela backups. Sembla que és una qüestió de temes de seguretat moooolt restrictius, de manera que he pensat que potser aquest tema del fitxer d'usuaris potser podria ser per aquesta causa...

En fi. Si algú ha configurar un Modle en un servidor de centre amb accés intranet/extranet i m'ho pot explicar...

Adjunto un fitxer de prova que no carrega en aquest Moodle però si en d'altres que tinc de prova.
En resposta a Jordi Fontich Vicens

[Solucionat] Re: Problemes amb la càrrega massiva d'usuaris

per Jordi Fontich Vicens -
Hola,
he trobat per casualitat aquest fil i veig que el vaig "abandonar" sense explicar com es va solucionar.

El Moodle estava (està!) penjat en un servidor propi. L'administrador del servidor és molt gelós de la seguretat, de manera que va restringir tant el php que va deixar inutilitzades moltes funcionalitats del Moodle, com per exemple l'accés als fitxers del curs des dels propis cursos!

Tot i això, la majoria de problemes a la càrrega massiva d'usuaris són a causa del fitxer que s'ha preparat: o bé les capçaleres estan mal definides (a vegades se'n ha colat dues comes seguides... que fan que un camp no s'hagi definit correctament), noms d'usuari o contrasenyes amb caràcters especials (la "ñ" espanyola, accents, apòstrofs...), o el joc de caràcters erroni (diferent de UTF-8).