organisering af kursister

organisering af kursister

ved Per Bjørnholt -
Antal besvarelser: 2

Hej.

Jeg er nu endelig kommet rigtig i gang med Moodle på min skole, men har lige et lille problem.

Er det muligt under oprettelse af kursister samtidig at tilføje dem et specifikt hold? For som jeg gør det nu, har jeg samtlige kursister i en stor gruppe og skal derefter fordele dem på de forskellige hold, hvilket hurtigt bliver ret uoverskueligt.

Kan det gøres mere enkelt?

venlig hilsen og godt nytår

/Per Bjørnholt.

I svar til Per Bjørnholt

Re: organisering af kursister

ved Nicolai Winther-Nielsen -

Godt at høre om din success med Moodle, Per. Det kunne være rigtig godt, hvis flere skoler gik i gang med at udnytte e-læring via Moodle.

Det lyder som om at du spørger efter en ekstrafacilitet, som jeg ikke kender, men ellers er det nu meget, meget nemt for hvert kursus at gå til Administration og klikker på  roles.gif Assign roles og derefter Student, søge på navn og så klikke dem over (Vi har måske ikke det danske sprogmodul opdateret, så måske hedder det til "tilføj rolle").

I svar til Per Bjørnholt

Ang: organisering af kursister

ved Kalle Nielsen -
Hvis du uploader kursisterne via tekstfil, så kan du i tekstfilen angive såvel hvilke kurser(hold), grupper, og hvilke roller, som den enkelte kursist skal have.
Tjek dokumentationen på Moodle.org: http://docs.moodle.org/en/Upload_users

Jeg har prøvet bunke-upload via tekstfil nogle gange efterhånden, men jeg har i de tilfælde ikke arbejdet med grupper i holdene.
Men det er gået fint med via upload at tildele kursisten hold og rolle på de respektive hold.

Det kan pga de danske specialtegn være en smule bøvlet at få uploadet korrekt, men du kan se min egen (pt) metode og et tip fundet i Moodle forum tidligere her: www.informationsvejleder.dk/kurser/mod/forum/discuss.php?d=104#p198

Test selv med en enkelt 'æøå' - bruger (det er rigtigt træls at uploade 100 brugere forkert...), og husk at du skal bruge kursets shortname, og at kurser og grupper skal være oprettet på forhånd.

PS: Læg mærke til (se Moodles administrator dokumentation), at du fx kan bunke-slette brugere via tekstfil(flatfile). Jeg har ikke prøvet det, men ser smart ud, om ikke andet så til brug hvis en upload går helt skævt smiler
Held og lykke smiler