Dansk sprogpakke

Dansk sprogpakke

by Jens Bruun Kofoed -
Number of replies: 7

Er der nogen, der ved, om den seneste danske sprogpakke er inkluderet i Moodle 1.8.3?

/Jens

In reply to Jens Bruun Kofoed

Re: Dansk sprogpakke & dens opdatering

by Bente Olsen -
Picture of Translators
Ja, den er inkluderet.

En anden ting er at opdatering af den er gået noget i stå. Kristian moodler ikke mere. Jeg vil prøve at sætte mig ind i cvs-delen, så kan jeg godt overtage den.
In reply to Bente Olsen

Re: Dansk sprogpakke & dens opdatering

by Jens Bruun Kofoed -

Tak for svar, Bente. Så kan vi nemlig lige så godt opdatere til 1.8.3 i stedet for bare at opdatere sprogpakken i 1.8.2. Og super, hvis du kunne overtag tovholderiet på de løbende oversættelser.

Bedste julehilsner

Jens

In reply to Bente Olsen

Ang: Re: Dansk sprogpakke & dens opdatering

by Kalle Nielsen -
Opdatering af den danske sprogpakke er vigtig.

Måske kunne vi bede Jens om at etablere en wiki her i kurset?, så informationer om brug af sprogpakken (herunder hvordan man kan bruge en supplerende lokal version) kan dokumenteres løbende.

I wiki'en kunne det så også ét sted beskrives, hvordan man kan bidrage til arbejdet med den danske sprogpakke. Det ville i mine øjne være en stor hjælp.

Jeg er heller ikke .csv kyndig, men vil gerne kigge på det. Desværre er det nok et projekt der for mig først er realistisk som et sommerprojekt.

Og... hvis vi kunne blive nogle stykker, så kunne en enkelt fokuseret workshopdag om året gøre underværker i forhold til holde opdateringen af den danske sprogpakke helt i front. Nå, det var bare en tanke smile



In reply to Kalle Nielsen

Re: Ang: Re: Dansk sprogpakke & dens opdatering

by Jens Gammelgaard -
Picture of Translators
Det lyder særdeles godt Bente, at du vil forsøge at tage hånd om .csv-delen.

Jeg har opsat en wiki til den løbende dokumentation,- så alle interesserede kan bidrage, når det er Jer muligt.
In reply to Jens Gammelgaard

Ang: Re: Ang: Re: Dansk sprogpakke & dens opdatering

by Kalle Nielsen -
Tak Jens - tænkte nok, at du lyttede med smile
Jeg er rigtigt glad for, at vi har fået en wiki. Forumtråde er gode, men afgjort bedre at samle guldkornene i en wiki.
Det er ikke sikkert, at jeg kan bidrage så meget lige i de nærmeste uger, men wiki'en i hvert fald en klar forbedring af Dansk Moodle.
In reply to Kalle Nielsen

Re: Ang: Re: Ang: Re: Dansk sprogpakke & dens opdatering

by Bente Olsen -
Picture of Translators
Er nu i gang med at tune min pc til webserver for en lokal cvs-moodle så jeg kan opdatere sprogpakken. "Bare lige" er desværre helt uanvendelig i den sammenhæng - i al fald for mig, men der vist ingen vej udenom til cvs'et. Der går nok lidt tid inden det er faldet helt på plads, for jeg er også migreret til Ubuntu, så der er nok af nye græsgange at betræde. Jeg vender tilbage når det tager form. Hvis nogen af jer ligger inde med gode fif i den forbindelse, så sig endelig frem, ellers må I blot væbne jer med tålmodighed. Indtil videre fører localhost mig til /apache2-default/, hvad der skulle være min web-rod smile

Jeg kan desværre ikke som Kristian stille en korrektur-installation til rådighed på www, så hvis I har nye sprogfiler eller rettelser må I sende dem til mig når jeg kommer så langt.
In reply to Bente Olsen

Re: Dansk sprogpakke & dens opdatering

by Bente Olsen -
Picture of Translators
Nu har jeg fået gang i opdateringen af sprogfiler og de første kan hentes i dag.
Jeg er lidt i tvivl om hvorvidt jeg har opdateringer liggende til hjælpefiler, der stadig mangler at komme ud, det vil jeg tjekke snarest.

Har nogen af jer bidrag kan i sende dem til mig på adressen
benteo at roskilde-sprogcenter punktum dk.