auditieve ondersteuning

auditieve ondersteuning

door ingrid vermeeren -
Aantal antwoorden: 5
Ik wil proberen de leerlingen auditieve ondersteuning te bieden bij het maken van de opdrachten in Moodle. Heeft iemand een idee hoe ik auditief zou kunnen ondersteunen? ( bijv. een vast programmaatje in Moodle te zetten of zo wat voor hen de teksten voorleest als ze dat willen.)
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op ingrid vermeeren

Re: auditieve ondersteuning

door Henk van Brussel -
www.BrowseAloud.nl leest alle html-files. Daarvoor moet je wel gebruik maken van een geactiveerde url of jouw site zelf laten activeren. Zie bv. www.artimoes.nl  of www.artimoes.nl/moodle
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Henk van Brussel

Re: auditieve ondersteuning

door ingrid vermeeren -

Bedankt Henk voor je snelle reaktie. Ik stuur www.BrowsAloud.nl even door naar de Ict-ers hier. Maar ik kan niets horen op www.artimoes.nl/moodle ??? wat/waar kan ik wat zien/horen...

groetjes ingrid.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op ingrid vermeeren

Re: auditieve ondersteuning

door Henk van Brussel -
Ingrid,
 
Je moet het programma dat BrowseAloud de mogelijkheid biedt internetsites te lezen wel downloaden via www.browsealoud.nl, dan wordt iedere internetsite die geactiveerd is vanzelf voorgelezen, mits ingeschakeld natuurlijk.
 
Groet
 
Henk van Brussel 
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Henk van Brussel

Re: auditieve ondersteuning

door ingrid vermeeren -
Oke, bedankt ik ga het nog een keer proberen, thuis, op school lukte het me niet.  gr. Ingrid lijkt me geweldig.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op ingrid vermeeren

Re: auditieve ondersteuning

door Peter-Anne Wissema -
Hoi Ingrid,
de reden dat het je niet lukte ligt waarschijnlijk in een typefoutje.
je had www.browsaloud.nl getypt, die link werkte bij mij ook niet. Maar met een e ertussen (browsealoud.nl) werkt wel.
Succes

En het is inderdaad een leuke site.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -