Tilpasning af gæsterettigheder

Tilpasning af gæsterettigheder

ved Bente Olsen -
Antal besvarelser: 9
Billede af Translators
På forsiden af danskonline.dk er der et par kurser, som har fri adgang. Det ene er med Hot Potatoes-opgaver og det andet med nogle quizzer med spørgsmålene til indfødsretsprøven. I det med Hot Pot kan gæster lave øvelserne, det kan de ikke i det andet. Jeg har prøvet at ændre gæsterettighederne på alle niveauer op til kursuskategoriniveau. "Vis quizinformation mod/quiz:view" og
"Forsøg quiz'er mod/quiz:attempt" er sat til tilladt. Men det har ingen effekt, er der noget jeg har overset?
I svar til Bente Olsen

Ang: Tilpasning af gæsterettigheder

ved Per Hessellund -

Jeg har også en masse bøvl med indstilling af rettigheder. Tilsyneladende virker det kun hvis jeg bruger tilsidesæt regler. fx ville jeg gerne give studerende på et kursus rettigheder således disse selv kunne oprette aktiviteter - det er ikke lykkedes mig at lave en særlig rolle som kan dette, derimod må jeg give dem underviser rettigheder og derefter via tilsidesæt roller, indstille rollen som det var tiltænkt.

Jeg tror der er en bug i version 1.8++

Mvh. Per

I svar til Per Hessellund

Ang: Tilpasning af gæsterettigheder

ved Per Hessellund -

Ups.

Nu virker det som det skal..

jeg har opdateret til version 1.8.3+, og derefter oprettet en rolle baseret på underviserrollen.

Det virker tilsyneladende fint.

Mvh. Per

I svar til Per Hessellund

Re: Ang: Tilpasning af gæsterettigheder

ved Bente Olsen -
Billede af Translators
Jeg kan nu alligevel ikke bruge andre roller end gæsterollen da det nu engang er gæster jeg vil tillade at tage quizzer. Så jeg forsøger om ovre hos de engelsktalende om nogen der har en løsning.
I svar til Bente Olsen

Ang: Re: Ang: Tilpasning af gæsterettigheder

ved Henny Stewart -
Jeg håber, du vender tilbage, hvis du finder en løsning. Jeg sidder og bøvler med præcis det samme problem.
I svar til Henny Stewart

Ang: Re: Ang: Tilpasning af gæsterettigheder

ved Henny Stewart -
Løsningen lå temmelig så lige for mht. indfødsretsprøven. Jeg lavede den i HotPotatoes som multiple choice, med 40 tilfældigt viste spørgsmål ad gangen og en timer på 60 minutter. Man føler næsten trang til at sige: Sådan! - Hvis det ikke lige havde været fordi jeg er ved at sparke mig selv af ærgrelse over, at jeg ikke fandt på det i første omgang. Ikke mindst fordi HotPotatoes multiple choice interface er noget mere brugervenligt end Moodles tilsvarende ...
I svar til Henny Stewart

Re: Ang: Re: Ang: Tilpasning af gæsterettigheder

ved Bente Olsen -
Billede af Translators
Ja, det lader til at gæster ikke kan få lov at deltage i quizzer - i al fald pt. i ver. 1.83.