Autentificarse en una base de dades externa

Autentificarse en una base de dades externa

per Josep M -
Nombre de respostes: 5
Hola,

tinc instal·lat el meu moodle 1.8 a phobos, i com permet autentificar-se per més d'un lloc, hava pensat que els alumnes que estan donats d'alta al moodle del centre, també poguesin entrar també al meu moodle sense haver de donar-se de nou d'alta en el meu moodle.

Sabeu si es possible?

En cas de ser-ho tinc dos dubtes:

Quina dada s'hauria de posar en el servidor de la base de dades? "localhost" però les bases de dades dels usuaris i dels centres no es troben al mateix lloc, no?

I a format de la contrasenya? Seria text pla? xifratge md5?

Moltes gràcies per endavant.

Josep M

En resposta a Josep M

Re: Autentificarse en una base de dades externa

per Raül Fernández -

Hola, hi ha varies maneres de fer-ho. La primera passa per instal·lar un LDAP que conecti les dues bases de dades.

L'altra més manual seria fer un backup d'un curs buit de continguts però amb tots els alumnes. Després el restaures a l'altre moodle de manera que afegirà de nou tots els usuaris d'aquell curs al site.

Per cert, el password està en md5.

En resposta a Josep M

Re: Autentificarse en una base de dades externa

per Miquel Escarrà -
Hola,

Si el que vols és que el moodle al phobos consulti a fora, relativament fàcil si el servidor de fora no és un servidor de centre (possible però poc usual). (cas a)

Si el que vols és que el moodle del teu servidor consulti al moodle del phobos, pràcticament impossible perquè el phobos no permet consultes pel port de BD (mysql suposem) (cas b)

En cas a, suposant la connexió possible. el host de la base de dades deu ser
la url del_teu_centre i en tot cas el punt que serveix la base de dades.

Si la cosa va bé, al formulari hi indiques les url correctes i el nom i el mot de pas de l'usuari moodle del centre i ha de poder passar (el servidor de centre deu haver de tenir el port obert de consulta a la BD)

Cas b:
Si el moviment d'suaris de centre és escàs, sempre et queda la possibilitat de treballar amb el phpmyadmin i recollir en una taula .csv les dades de la taula mdl_user per traslladar-los (via phpmyadmin altre cop/via moodle directa) a la BD del phobos.

Compte amb les codificacions UTF i el procés. El moodle és prou conscient que no afegirà usuaris que ja tingui; al MySQL això no és tan segur que es controli.

Les ajudes del Moodle "(?)" informen de l'estructura que hauria de tenir aquest fitxer planer per ingressar-lo a través del moodle i la incorporació d'usuaris nous.

Miquel

En resposta a Miquel Escarrà

Re: Autentificarse en una base de dades externa

per Josep M -
Hola,

per el que em comenteu em sembla que es impossible el que jo volia, ja que:

El meu moodle esta a phobos i el moodle del centre també està a phobos.

Per tant si phobos no admet consultes a bases de dades, això no funcionarà, així que po la unica solució es o ber copiar els usuaris que m'interesen del centre al meu phobos o bé que es donin d'alta ells mateixos, ... hi rumiaré.

Moltes gràcies a tots.

Josep M

En resposta a Josep M

Re: Autentificarse en una base de dades externa

per Miquel Escarrà -
Josep M.

Al teu missatge, jo havia entès que tenies Moodle de Centre (en servidor de centre) i Moodle personal (phobos).

Essent com dius, el MySQL del phobos no farà consultes externes encara que la forma d'autenticació es digui "Consulta a base de dades externa".

Només et caldrà indicar, com deies inicialment que la base de dades és al localhost, proporcionar-li el nom de la base de dades de centre, nom i mot de pas de la base de dades de centre i encarar la taula prefix_users (amb l'associació de camps del mateix nom, fes anar el phpmyadmin per tenir l'estructura de la taula)

A mi em sembla que t'haurà de funcionar. Compte amb la forma que tractes els camps d'autenticació: des del teu lloc podries canviar-administrar dades de les fitxes de la taula de centre, i em sembla que això no us deu interessar.

Miquel

En resposta a Miquel Escarrà

Re: Autentificarse en una base de dades externa

per Josep M -
Miquel,

ja ho havia provat, i no em funciona, així que em sembla que les dues bases de dades no estan exactament al mateix lloc, ja que quan entrem al mysql2, i ens autentifiquem es diferent com a profe que com a centre.

El que he fet es importar un curs on hi havia els usuaris que m'interesaven, i així ja els tinc a la meva web.

Moltes gràcies.

Ara segueixo amb els maldecaps, jajaja, ara els backups no fucnionen, jajajaj. Investigare una mica i sino obriré un altra fil.

Josep M