eigen aanpassing

eigen aanpassing

door Guido van der Waals -
Aantal antwoorden: 6

Wanneer gebruikers op onze site www.debergopweb.nl inloggen krijgen ze het vertrouwde inlogscherm te zien.

Graag zou ik in de tweede kolom iets aanpassen.
Nu staat er:

Is dit de eerste keer dat je hier bent?

Hallo! Om volledige toegang tot de cursussen te krijgen moet je even de tijd nemen om een nieuwe account voor jezelf aan te maken op deze website. Elke cursus kan ook een eenmalige "Cursussleutel" hebben die je pas later nodig hebt. Hier zijn de stappen die je moet volgen:
  1. Vul het formulier Nieuwe account in.
  2. Er wordt meteen een e-mail verstuurd naar je e-mailadres.
  3. Lees de e-mail en klik op de link die erin staat.
  4. Je account wordt bevestigd en je bent dan ingelogd.

Zo zou ik de 3de regel graag veranderen in:

   3. Lees de e-mail, kijk zonodig in de map ongewenste mail en klik op de link die erin staat.

Momenteel ben ik de betreffende string aan het zoeken in de map lang. Ik kan maar niks vinden. Wie ?? Of moet ik Koen blozend vragen

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Guido van der Waals

Re: eigen aanpassing

door Jean-Pierre Pawlak -
KIes in het menu beheer > authenticatie > Alleen handmatige accounts.

"Hier kun je instructies geven aan de gebruikers, ... De tekst die je hier invult komt te staan op de inlogpagina."
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Guido van der Waals

Re: eigen aanpassing

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers
Je kunt ook via het talenbeheer in moodle.php $string['loginsteps'] wijzigen. Met een 1.8 is het zelfs zo dat je wijzigingen met een update niet overschreven zullen worden cool
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: eigen aanpassing

door Guido van der Waals -
bedankt voor je antwoord. Door de laatste opmerking wist ik dat ik nu moest zoeken in de moodledata map.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Guido van der Waals

Re: eigen aanpassing

door Guido van der Waals -

PFFFFF, ik snap er niks van.

Met behulp van het programma filezilla heb ik uit de map moodledata/lang/nl_utf8 het bestand moodle.php aangepast. De door mij gemaakte aanpassing leverde problemen bij alle in gebruik zijnde wiki's. bij het openen van een wiki verscheen de mededeling Headers already sent 

Inmiddels heb ik via talenbeheer, dus vanuit moodle zelf, dezelfde aanpassing gemaakt. Maar nu heeft die aanpassing vooralsnog geen consequenties voor de wiki's???

De meest logische oorzaak leek mij een ingevoegde return. Maar volgens mij heb ik echt geen return ingevoegd. Aangezien de mededeling Headers already sent vaker in de fora verschijnt is een onderzoekje waard.

Wie kan in het bijgeleverde bestand eens een kijkje nemen? Ik heb alleen in de string van loginsteps (line 803) een toevoeging geplaatst:
, open indien nodig de map <font color=red>ongewenste mail</font>.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Guido van der Waals

Re: eigen aanpassing

door Guido van der Waals -
oeps, vergeten
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Guido van der Waals

Re: eigen aanpassing

door Hans de Zwart -
Hoi Guido, misschien komt het omdat jouw HTML op die regel niet valide is:

Probeer het eens te vervangen door:

<li>Er wordt meteen een e-mail verstuurd naar je e-mailadres, open indien nodig de map <span style=\"color: red;\">ongewenste mail</span>.</li>
Gemiddelde van de beoordelingen:  -