Error en instal·lar moodle 1.8 al phobos

Error en instal·lar moodle 1.8 al phobos

per Xavier Beà -
Nombre de respostes: 9

Hola

He provat d'instal·lar el moodle 1.8+ al espai del phobos i a mig procés ja em surt un error, en un requadre de color salmó, que diu:

"La vostra base de dades no és en Unicode i aquesta versió de Moodle no pot efectuar la migració a Unicode. Actualitzeu primer a Moodle 1.7 i feu la migració de la base de dades a Unicode mitjançant la pàgina d'Administració. Després d'això ja podeu actualitzar a Moodle 2007021520."

Alguna suggerència la respecte?

Gràcies

Xavier Beà

En resposta a Xavier Beà

Re: Error en instal·lar moodle 1.8 al phobos

per Jordi Fontich Vicens -
Doncs és clar:
1. Actualitzar primer a 1.7
2. Actualitzar a 1.8+
Complicitat

No cal que suprimeixis els fitxers del 1.8 del servidor:
1. Simplement reanomena la carpeta (per exemple de "moodle" a "moodle18").
2. Puja els fitxers del 1.7 i actualitza. Suprimeix o reanomena la carpeta a "moodle17".
3. Reanomenes un altre cop la carpeta del 1.8 al seu nom original i tornes a actualitzar.

Sort...
En resposta a Xavier Beà

Re: Error en instal·lar moodle 1.8 al phobos

per Miquel Escarrà -
Xavier,

Ha passat simplement el que des dels fòrums del Moodle s'adverteix. Els procediments per canviar la base de dades a UTF-8 no es conserven a la versió 1.8.

Si la instal·lació venia d'una versió 1.5, per exemple, cal passar a una 1.6 o una 1.7 que tenen la utilitat per fer el canvi i seguidament anar cap a la 1.8.

Què es pot fer?

Segons com es vagi d'espai al phobos, potser caldrà eliminar la 1.8 per tenir-ne per instal·lar la 1.7. Estaria bé conservar, com a mínim el fitxer config.php amb les variables del lloc i l'accés.

S'instal·la, doncs, temporalment 1.6 / 1.7. A l'àrea d'administració general trobareu una opció a Miscel·lània que us permetra fer un transport de la base de dades a UTF-8. El procés s'hauria de fer durant una estona i d'una tirada --millor que no es tanqui la finestra del navegador mentre treballa.

Acabat el transport, és cosa d'eliminar la instal·lació 1.7 i recuperar la 1.8 com a principal.

Cal pensar en els mòduls de tercers i en la instal·lació dels fitxers d'idioma pertinents si no es volen tenir sorpreses desagradables amb el funcionament del sistema.

Miquel
En resposta a Xavier Beà

Re: Error en instal·lar moodle 1.8 al phobos

per Xavier Beà -
Es clar.
Així ho he fet (Bé, de fet, primer ho he provat amb la 1.6 i també m'ha donat un missatge d'error per base de dades desactualitzada)

Ara, i de moment, treballo amb la 1.7. que si m'ha sortit tot bé.
Quan ja estigui més agosarat, ja actualitzaré.

Moltes gràcies

Xavier
En resposta a Xavier Beà

Re: Error en instal·lar moodle 1.8 al phobos

per David Pinyol Gras -
Hola,

Tenia instal·lat el Moodle 1.5.
Començor a instal·lar el 1.8+ i arriba un punt que no em deixa avançar: la base de dades no és UNICODE.
Però l'administrador de la base de dades de phantom em diu que sí. Provo diverses coses. Per exemple li dic que a partir d'ara no ordeni els camps de text amb latin*. Que ho faci amb Unicode. Torno a la pantalla per continuar la instal·lació i em deixa completar-la. Ja tinc instal·lat el Moodle 1.8+.

Problema: Les activitats del Moodle 1.5 no es tan en UNICODE i per tant importades a 1.8 no es veuen bé. Tanmateix les noves activitats es veuen bé i tot funciona correctament... per ara.

Pregunta: On és al Moodle 1.8 la finestra d'administració que tenia al Moodle 1.5? S'ha repartit en diferents conceptes?

Atentament,

David Pinyol
En resposta a David Pinyol Gras

Re: Error en instal·lar moodle 1.8 al phobos

per Joan Queralt -
Imatge Traductors
David: l'administració del lloc a la 1.8 la trobaràs a mà esquerra de la pàgina d'inici així que hi entris identificat com administrador.
Està tot agrupat per conceptes i només cal clicar a sobre del nom per a què es desplegui.
menu administració
En resposta a Joan Queralt

Re: Error en instal·lar moodle 1.8 al phobos

per Xavier Beà -
Hola de nou,
Tot i que la instal·lació de la 1.72+ em va finalitzar bé (Després de passar per la 1.8 (que es queixava) i la 1.6.5 (que també es queixava de massa vella), no puc entrar a Administració.
Només puc entrar si m'identifico com a "admin" i contrasenya "admin". Ara consta que he entrat com Admin Usuari.
Després estic en la pàgina inicial, gairebé en blanc, on hi ha el missatge:
"No hi ha cursos en aquesta categoria". No hi ha res a la columna de l'esquerre (De fet ho hi ha ni columna).
Potser tinc problemes a la base de dades. Estava pensant d'entrar-hi a través de:
phobos.xtec.cat/mysql2 i esborrar totes les taules que comencin per mdl_ i tornar a instal·lar de nou tot el moodle.
En totes les instal·lacions d'un nou moodle, prèviament he esborrat les carpetes:
/html/moodle i
/moodledata del meu lloc phobos.

Algun suggeriment?

Xavier Beà


En resposta a Xavier Beà

Re: Error en instal·lar moodle 1.8 al phobos

per Miquel Escarrà -
Xavier,

Si en passar de la 1.7 a la 1.8 has entrat a la zona /moodle/adm i la base de dades no ha grinyolat ni s'ha queixat per l'adaptació de taules, jo no esborraria les taules, podeu perdre totes les referències, usuaris i enllaços...

Que no es vegi el bloc de l'esquerra pot obeir a la configuració de la primera pàgina: si pots entrar com a administrador, també hauries de poder gestionar els blocs d'aquesta primera pàgina (moodle/admin/settings.php?section=frontpagesettings per si no hi accedissis per menús);

El problema real deu ser el de permisos d'usuari i perfils, encara que per defecte agafa el professorat com a usuaris creadors de cursos i l'alumnat com a alumnat en un rol molt semblant al que hi havia en versions anteriors.

Més adreces dins de la instal·lació moodle suposant que la part esquerra de la URL la coneixes tu (http://phobos.xtec.cat/usuari/)
  • /moodle/admin/user.php: t'hauria de portar a l'administració d'usuaris, on veuries la llista completa;
  • /moodle/admin/roles/manage.php: la gestió de rols;
  • /moodle/course/index.php?categoryedit=on: la gestió de cursos;
Si havent-te identificat d'administrador escrius directament les adreces a la barra de navegació i veus, respectivament, usuaris, rols definits i llista de cursos, el problema només deu ser de rols.

Una altra possibilitat: amb el phpmyadmin forçar la revisió i comprovació de totes les taules (pestanya estructura, marcar totes les taules i al quadre de selecció a la base de la llista, triar les operacions).

Miquel


En resposta a Miquel Escarrà

Re: Error en instal·lar moodle 1.8 al phobos

per Joan Queralt -
Imatge Traductors
Val la pena fer totes aquestes revisions abans de tornar a començar (que és el recurs fàcil).
Ara que si el Moodle és buit, jo tornaria a instal·lar de nou esborrant primer les taules de la BD i després el Moodle. Si al principi ja hi ha alguna cosa que no va bé, no vull ni imaginar-me què podria passar més endavant.
En resposta a Xavier Beà

Re: Error en instal·lar moodle 1.8 al phobos

per Miquel Escarrà -
Hola, Xavier,

Fins aquí l'estat de les meves investigacions:
  1. Moodle 1.8+ restaura còpies de seguretat 1.8.2;
  2. Moodle 1.8.2 restaura còpies de seguretat 1.8+;
  3. Moodle 1.8+ no restaura (en alguns casos deu fer-ho bé) determinades còpies 1.8+;
Una solució?

a)
Tenir una instal·lació local 1.8.2, portar-hi les còpies 1.8+, restaurar-les, fer-ne còpia de seguretat nova, portar-les a 1.8+ i tornar a restaurar-les.

b)
Instal·lar 1.8.2 i esperar que funcioni (essent cosa d'esperança, les còpies de seguretat prèvies van molt bé per afermar-la)

Miquel