Lessen speciaalbasis onderwijs

Lessen speciaalbasis onderwijs

door Kasper de Beer -
Aantal antwoorden: 0

Hallo,

Ik ben nog niet erg bedreven met Moodle. Ik heb wel een raamwerk van gebruikers, cursussen enz. opgezet, maar wil nu de vakken vullen. Een leuk begin zou zijn om het aanleren van tafels visueel te presenteren voor mijn leerlingen. Ook het oefenen van woordpaketten van taalactief zou goed zijn. Wie weet of er een site is waar leerkrachten programma's kunnen uitwisselen die geschikt zijn voor moodle?

Kun je maatwerk, veilig leren lezen enz. ook geschikt maken voor moodle, zodat de kinderen de mogelijkheid hebben dit thuis te oefenen. (immers wij (de school) hebben voor dit soort programma's een licentie).

Ik wil graag mijn collega's overtuigen van de meerwaarde van het werken met moodle in het speciaalonderwijs.

Ik gebruik moodle voor onderweg 1.8 om het programma te leren kennen. Ik probeer een powerpoint presentatie in een cursus te krijgen, maar het lukt niet. Ik sla de powerpoint presentatie op als een webpagina, zip het bestand met winzip. Daarna probeer ik het te importeren en te uploaden maar dat lukt mij niet. Wie kan mij helpen.

Kasper de Beer

Gemiddelde van de beoordelingen:  -