Hosting van Moodle

Hosting van Moodle

by Jan Bouwma -
Number of replies: 6

Wat zijn de minimale hosting eisen voor Moodle.

Klopt het dat PHP NIET in Safe mode mag staan.

Gelden er nog andere eisen. Wie weet dit of weet zelfs een goede hosting provider.

Average of ratings: -
In reply to Jan Bouwma

Re: Hosting van Moodle

by Jean-Pierre Pawlak -
Als je in de Moodle Community Forums een search doet naar Safe Mode zal je snel merken dat er problemen zijn met deze instelling. Ik zeg niet dat het niet werkt (ik ben leraar Frans en geen computerexpert) maar...ook hier is een gewaarschuwd man er twee waard!
In reply to Jean-Pierre Pawlak

Re: Hosting van Moodle

by koen roggemans -
Picture of Heel behulpzame Moodlers Picture of Hoofdontwikkelaars Picture of Moodle HQ Picture of Vertalers

Dit komt uit de systeemvereisten (moodle->documentation-> installatie->systeemvereisten)

De systeemvereisten zijn de volgende:

  1. Web server software. Meest gebruikt is Apache, maar Moodle zou ook goed moeten werken op gelijk welke webserver met ondersteuning voor PHP, zoals IIS op Windows platforms.
  2. PHP scripting taal (version 4.1.0 or later), met volgende instellingen:
    • GD library ingeschakeld, met ondersteuning voo JPG en PNG bestandsindeling
    • zlib library ingeschakeld (als je backup/restore op Windows wil gebruiken)
    • Sessions support ingeschakeld
    • Bestanden uploaden ingeschakeld
    • Safe Mode moet uitgeschakeld worden (raadpleeg de forums op moodle.org voor problemen veroorzaakt door Safe Mode)
  3. een werkende databank server: MySQL of PostgreSQL zijn volledig ondersteund
In reply to Jan Bouwma

Re: Hosting van Moodle

by Hans de Zwart -

Ik heb een Moodle site op een shared host draaien bij: Digitalus. Goedkoper kan volgens mij niet en ook nog eens fatsoenlijke service.
Wel moet ik zeggen dat ik niet zeker weet of je het geheugen kan verhogen van 8MB naar 16MB, wat wel nodig schijnt te zijn voor Moodle 1.3 met al zijn modulen.