Virker ikke

Virker ikke

ved Jan Sosniecki -
Antal besvarelser: 8

Jeg har i min profil forgæves prøvet at oploade et billede af mig selv både som GIF og JPG uden at det er lykkedes. Jeg kan heller ikke se at man kan ændre sit kodeord selv.

Jeg kan se at flere bruger standardbilledet fra Moodle, måske af samme grund.

Hvad før I andre for at få de ting til at virke?

I svar til Jan Sosniecki

Ang: Virker ikke

ved Bente Olsen -
Billede af Translators
Hej Jan

Velkommen til smiler

Jeg kan godt slette og uploade et billede, måske har du ikke klikket på "Opdater profil?"
Vil du ændre din kode skal du klikke på dit navn og derpå på knappen "Skift kode"

Bente
I svar til Bente Olsen

Ang: Virker ikke

ved Jan Sosniecki -

Ja, jeg har klikket på "Opdater profil," men uden effekt. Jeg prøvede bl.a. først at ændre noget i min profil-tekst, og det fik jeg opdateret med den knap. Men da jeg så også vedhæftede billedet og klikkede, skete der ingen opdatering med billede, og i min redigeringsbillede for profilen står der stadig at jeg ikke har oploaded noget billede - hvad der for så vidt også er rigtigt nok.

Jeg fandt det med kodeskiftet.

Tak for dit svar, Bente.

I svar til Jan Sosniecki

Ang: Virker ikke

ved Bente Olsen -
Billede af Translators
kan du være en af dem, der er ramt af et problem (formentlig) på moodle.org's egen server. Bugs og nye ønsker til moodle samles på moodles tracker. Dit problem er rapporteret her http://tracker.moodle.org/browse/MDLSITE-180. Når jeg skriver formentlig er det fordi jeg har erfaring for at den slags også kan være relateret til den router/firewall man er bag. På skolen skiftede vi vores D-Link ud og det hjalp både på Cursum og Moodle.
I svar til Jan Sosniecki

Ang: Virker ikke (upload af profilbillede)

ved Kalle Nielsen -

Når man oploader sit profilbillede, så ser det ud til at der minimum er tre faldgruber (version 1.8).

  1. Billedet skal (default) være af filtypen:
    .jpg eller .png
  2. Billedet skal være under upload-max-størrelsen:
    Altså typisk mindre end 2 MB.
  3. Man skal have besvaret alle 'obligatoriske felter' ved opdatering!
    Fx i min 1.8 installation, så er 'description-feltet' (beskrivelses-feltet) obligatorisk.
    Det betyder, at hvis man uploader billeder, og forsøger at opdatere - så sker der ingenting! Der er så kommet en rød ramme om det felt man mangler at udfylde (fx description).
    Intast et tegn i feltet (fx bare et punktum) og opdater igen.
    Så virker det smiler
I svar til Jan Sosniecki

Ang: Virker ikke

ved Henny Stewart -
Jeg har også forsøgt, uden held, at uploade mit kontrafej. Nu er jeg så heldig, at den gule smiley faktisk ligner mig ganske meget, men alligevel.

Opfyldt af nysgerrighed smed jeg lige en moodle installation på eget domæne, og der virker det altså helt uden problemer. Det må simpelthen være Moodle.orgs servere, der har et problem.

Mvh.

Henny
I svar til Henny Stewart

Ang: Virker ikke

ved Per Bjørnholt -
Ok, måske skal jeg prøve det. Lige nu anvender jeg den udgave domaindirect.dk tilbyder.

/Per
I svar til Per Bjørnholt

Ang: Virker ikke

ved Will Sutter -

Jeg får tit henvendelser fra kursister, der ikke kan opdatere deres billede i profilen. Det viser sig for det meste at have med billedets størrelse at gøre. Med de nye 117 megapixel kameraer bliver filen jo temmelig stort.

Afhængig af din opsætning må du eller andre brugere ikke uploade noget der er større end 1Mb eller 500 Kb.

Check størrelsen på dit billede og komprimer det, hvis min teori/antydning holder stik.

smiler

Will